Praktische vraag: opwarmen (moeder)melk

Ha papa's en mama's,

Even een heel praktische vraag. Hoe verwarmen jullie (moeder)melk vanuit de vriezer? In het ziekenhuis hebben ze een stoof, maar thuis natuurlijk niet...
Ik geef de helft van mijn gekolfde melk af aan het ziekenhuis en bewaar de andere helft hier in de vriezer (die al gaat uitpuilen!).
Als Jasmijn zo thuiskomt moet ik dus ook melk gaan opwarmen. Is een flesverwarmer dan handig of doen jullie dat gewoon au bain marie? Of op een heel andere manier. Ben benieuwd naar goede tips?

Thanx!

Knuffel, Marieke & Jasmijn!
 
Hai Marieke,

Wij laten het langzaam ontdooien in de koelkast en warmen het vervolgens au bain marie op.

Klinkt trouwens prachtig: "Als Jasmijn zo thuiskomt..."

X
Arwen
 
Haihai,

Ook ik heb een vriezer vol melk haha ;-) en ik ontdooi het of in of uit de koelkast (ligt eraan hoe snel ik het wil gebruiken) en maak het ook au bain marie warm. In het ziekenhuis deden ze het echter in de magnetron (terwijl dit voor zover ik weet en heb kunnen vinden in boeken en op internet ontzettend slecht schijnt te zijn). Een flessenwarmer schijnt wel heel handig te zijn, maar die heb ik niet.

En neem haar maar snel naar huis ;-)

Veel liefs, Marieke
 
He Marieke,

Wat super om te lezen dat Jasmijn naar huis komt!!
Weet je al precies wanneer dit gaat gebeuren??

Helaas geen goede tip voor je, maar dit kunnen ze jullie in het ziekenhuis toch wel vertellen??

Superleuk om te lezen dat jullie straks lekker samen thuis zijn... en dat nogwel voor de feestdagen ;)

Liefs Geert
 
Wat fijn dat ze nu snel naar huis komt!

Wij zetten het ook in de koelkast..of uit de koelkast als je het snel wil gebruiken! en warmen het au bain marie op!

Magnetron kan ook wel hoor, tenminste dat zei de kraamzorg!

Liefs
 
Bedankt voor jullie tips! Manlief zat in een fase van veel geld uitgeven ;-), dus we hebben toch maar vast een flessenwarmer in huis gehaald. Maar, the good old au bain marie zal vast vaak gehanteerd worden!

XXX Marieke & Jasmijn!
 
Terug
Bovenaan