Praktische zaken bij 2 kinderen redelijk kort na elkaar

A

Anoniem

Guest
Omdat ik 5 weken zwanger ben van nr 3 (mei 2007 uitgerekend) en nr 2 afgelopen maart is geboren loop ik alvast wat na te denken over praktische zaken straks.

Wie heeft er ervaring met 2 kindjes kort op elkaar? En wat is handig qua wandelwagens enzo?
Tweelingwagen, of enkele wagen en draagzak, of enkele wagen en meerijdplankje? Of iets anders?

(de oudste is al 3,5 dus toen nr 2 kwam speelde deze zaken niet zo, omdat nr 1 al goed mobiel was).

Ik hoop dat jullie goeie tips voor me hebben.

Gr cc

Hoi,
Bij mij zit er ongeveer 18 maanden tussen mijn twee kindjes, dus iets meer dan bij jou. Verschilletje, bij ons zijn het nummer 1 en 2. Ik kies er niet voor om een tweelingwagen te kopen, maar ik koop een fietskar voor 2 kinderen. Daarmee kun je ook wandelen. Dan heb ik altijd de wandelwagen nog voor het kleinste kindje, met een plankje. Ik denk dat jouw tweede kindje daar misschien volgend jaar wel iets te jong voor zal zijn, zulke kleine kindjes houden dat staan niet zo goed vol.
Leuk wel, drie jonge kindjes vlak bij elkaar.
Succes met je zwangerschap en met het maken van je keuzes.
Patries    27w2d  

Hoi,

Mijn oudste 4 kinderen schelen allemaal een jaar.
Ik vond een tweelingwagen erg handig. Verder had ik eigenlijk alles dubbel, dus 2 commodes, 2 ledikantjes, 2 kinderstoelen.
Ach, het ging allemaal vanzelf. Het waren tropenjaren, maar nu is het erg leuk en hebben ze veel aan elkaar. Inmiddels heb ik ook weer een meisje van bijna 1 jaar en genieten we daar volop van1

Groetjes en een fijne zwangerschap!

hoi hoi
ik heb hier ook over nagedacht toen we net begonnen met zwanger worden mijn zoontje is nu dan een jaar maar ik had toen al besloten dat ik een draagzak doe voor als ik alleen weg ga of verder dan dat me zoontje kan lopen en als ik met mijn man weg ga dan kan de oudste in de buggy en de jongste gewoon in de kinderwagen...
dat leek mijn de beste oplossing want hoe lang zit je middelste er straks nog in? ik heb het idee niet zo lang vandaar dat ik dit had verzonnen...
gelukkig heb je nog even de tijd om er over te denken

groetjes

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie tips. Er zijn in ieder geval genoeg verschillende mogelijkheden.
Op dit moment neig ik nog wel naar een tweelingwagen (onze wandelwagen nu was een tweedehandsje en is volgend jaar wel aan vervanging toe -> dus gelukkig geen luxe wagen die we dan niet   meer zouden gebruiken), maar weet nog even niet zo goed wat handiger is: zitjes achter elkaar of naast elkaar???
Ik dacht eerst naast elkaar, maar kom je daarmee bij de supermarkt langs de kassa?

Gr cc

cc,

tussen mijn oudste twee kidnjes zit 16 maanden, en destijds vond ik zo'n dubbele kinderwagen echt een uitkomst.
Nu is mijn jongste geboren in april, en straks komt nummer 4 ook weer in april. Dus een jaar verschil. Hoewel een draagzak ideaal is als extra vervoersmiddel, is het geen oplossing als je kindjes zo dicht op elkaar zitten.

In eerste instantie zal het bets goed gaan, maar als je vaak op pad bent, dan is dat niet echt een rustige oplossing voor de baby. Daarnaast kan de baby er maar 8 a 9 maanden in. Het andere kindje is dan nog geen 2 jaar. Veel lopen is voor zo'n ukkie dan ook nog geen oplossing. natuurlijk je kan dan de jonsgte weer op de rug nemen, maar mij lijkt dat dus echt niet handig in het dagelijks gebruik.

Wij gaan dus weer voor de dubbele kinderwagen. (De vorige heb ik destijds weer goed kunnen verkopen).

Miep

Oja ik ga voor een wagen waarbij ze achter elkaar zitten/liggen.

Hai Hai Aanstaande moeders

Ik hoor bij het maartforum maar ik krijg er
ook twee opelkaar.
Mijn oudste is nu 5 en gaat naar school
Mijn zoontje is bijna 11 mnden en ik ben
uitgerekent 4 maart, dus zit er 17 mnden verschil in.

ik ga ook vorr een wagen 1 voor en 1 achter
als je idd langere uitjes heb is het dus wat lastiger maar vor kortere
uitjes kan je wel zo;n draagzak nemen.
mijn zoontje liep al met 9 mnd maar ze houden het niet lang vol.
mijn dochter zat tot de derde jaar in een wandelwagen omdat ik er
altijd op laast moest tillen.

ik koop ook 1 bedje erbij want 1 commode vind ik genoeg.

groetjes sabina
la-nu

Terug
Bovenaan