Praktische zaken bij 2 kinderen redelijk kort na elkaar

Omdat ik 5 weken zwanger ben van nr 3 (mei 2007 uitgerekend) en nr 2 afgelopen maart is geboren loop ik alvast wat na te denken over praktische zaken straks.

Wie heeft er ervaring met 2 kindjes kort op elkaar? En wat is handig qua wandelwagens enzo?
Tweelingwagen, of enkele wagen en draagzak, of enkele wagen en meerijdplankje? Of iets anders?

(de oudste is al 3,5 dus toen nr 2 kwam speelde deze zaken niet zo, omdat nr 1 al goed mobiel was).

Ik hoop dat jullie goeie tips voor me hebben.

Gr cc

mijn dochtertje was 19 maanden toen haar broertje 4 maanden geleden geboren werd.
Misschien is dat al weer iets te veel leeftijdsverschil vergeleken met jouw situatie.
Jouw tweede is dan pas 14 maanden, je weet niet of hij/zij dan al kan lopen en dan zit je inderdaad met het vervoersprobleem.
Een tweeling wagen lijkt mij niet handig, ze zijn zo breed en je kunt dan gewoon een heleboel winkels niet vatsoenlijk in en uit komen.
Wat ik in het begin deed met mijn dochtertje is haar gewoon ook in dezelfde kinderwagen zetten.
Mijn zoontje lag dan met zijn benen naar mij toe laat maar zeggen en mijn dochtertje zette ik met haar benen langs zijn lijfje en zijn benen op die van haar (snap je het nog) later/ nu loopt ze gewoon zelf naast de kinderwagen.
Het is allemaal maar zo kort dat je het nodig hebt, nu moet ik wel zeggen dat ik vrij dicht bij het centrum woon en het maar 10 min lopen is (voor mijn dochtertje)
Ik weet wel dat het een heel gesleep is, zeker als nr 2 nog niet kan lopen en je moet dan ook nr 3 tillen, denk maar eens hoe je met de auto wegmoet en dan maar hopen dat de oudste luistert.
Hoe dan ook je moet natuurlijk kijken wat in jouw situatie het handigst lijkt, maak je er nog even niet druk om, geniet van je kindje en je zwangerschap, het komt echt allemaal vanzelf op zijn pootjes terecht.

Ik heb een zitje op de reiswieg van de wandelwagen. Ik ben er erg blij mee! Kan mijn fijne wandelwagen blijven gebruiken.Ik heb dit zitje voor 7,50 op marktplaats gekocht. Het proberen waard!  Als mijn man/moeder ook mee gaat zit oudste in de buggy. Heel soms gaat jongste in de draagzak maar ik vind dat ze in de wandelwagen lekkerder kan liggen.

Hallo,

Mijn oudste zoontje is 20 maanden en mijn jongste 3 weken.
Ik heb een tandemkinderwagen gekocht. Dan zitten ze achter elkaar en niet naast elkaar. De oudste zit gewoon rechtop en de jongste ligt helemaal plat in een reiswiegje.
Dit gaat prima. De wagen is ook niet breder als een andere wagen, dus je kunt alle winkels gewoon binnen.
Je bent alleen wat langer. En wat de kosten betreft.
Ik heb de wagen tweedehands op marktplaats gekocht. De wagens zijn heel geliefd dus je kun um ook weer makkelijk verkopen.
En voor 150 euro heb je al een hele mooie nieuwe. En je vrijheid is toch wel wat waard.
Mij bevalt het prima.

Groetjes en succes

Terug
Bovenaan