praten en lopen

Hallo allemaal,
Mijn zoontje is 15 maanden hij loopt nog niet alleen wel langs de tafel en alles waar hij zich aan vast kan houden.En met een hand begint nu ook te lukken.
En hij zegt nu alleen maar papa en mama.Nu wil ik graag weten hoe het zit met jullie kinderen odat ik kan vergelijken en of ik me zorgen moet maken?
Groetjes Frans
 
Hallo Frans,

Mijn dochter is ook 15 maanden. Zij loopt langs de tafel, bank enz. Verder kan ze goed achter een loopwagen lopen maar los loopt zij ook nog niet. Ze is op dit moment druk aan het oefenen met los staan.
Verder zegt zij ook alleen papa en mama. Ze praat wel erg veel maar het is nog volstrekt onverstaanbaar. Ik denk dus dat onze kinderen aardig gelijk opgaan.

Groetjes,
Femke
 
Geen zorgen!
Heel normaal dat je kind nog niet los loopt. Praten komt ook wel hoor!
De één is vlugger dan de anderen. Er zijn genoeg voorbeelden in  mijn omgeving van kinderen die ook wat later waren.
Mijn zoontje is 16 maanden en begon net na zijn verjaardag los te lopen. Praten doet hij ook al een beetje, allemaal woordjes als: mmmm lekkuh (lekker) papa, mama, die dat, tauto (auto) ja, nee, bal, boek, bad, opa, oma, tittat (wat is dat) enz.
maar ja, voor het zelfde is het bij een volgend kind weer heel anders.
 

HOIHOI,

MIJN DOCHTER IS OOK 15 MND EN BEGINT NU LOS TE LOPEN,AF EN TOE EEN PAAR STAPJES.
PRATEN BEGINT OOK STEEDS BETER TE GAAN,ZE ZEGT NU PAPA,MAMA.POES,PAARD(PAAT).

GROETJES SABRINA
 
Terug
Bovenaan