praten en lopen

Hallo allemaal,
Mijn zoontje is 15 maanden hij loopt nog niet alleen wel langs de tafel en alles waar hij zich aan vast kan houden.En met een hand begint nu ook te lukken.
En hij zegt nu alleen maar papa en mama.Nu wil ik graag weten hoe het zit met jullie kinderen odat ik kan vergelijken en of ik me zorgen moet maken?
Groetjes Frans
 
hallo Moe mie,
Onze dochter Muriël is ook al ruim 15 mnd.
en loopt ook alleen langs een tafel en waar ze
zich maar aan beet kan pakken.
Ze komt wel waar ze wezen wil.
We wachten rustig af wanneer ze gaat lopen.
Zo zie je maar er zijn dus meer kindjes die nog
niet lopen. Groetjes Miranda
 



Hallo,
Onze zoon is 17 maanden (04-09-04) en loopt ook nog niet los. Hij loopt wel aan 1 handje mee (als hij er zin in heeft) en zet soms een paar stapjes los. Verder gebruikt hij veel voorwerpen als loophulpmiddel zoals een doos, speelgoedauto, krukje en dan ook nog de loopwagen die hier eigenlijk voor gemaakt zou zijn.
HIj zegt papa en mama, waf, bal, los (van duploblokjes los maken), haphap. De ene keer komen de woordjes spontaan, maar soms ook alleen na imitatie. Verder heeft hij hele verhalen alleen daar begrijpen we zelf de inhoud niet van. Ik (ben zelf logopedist) maak me er geen zorgen over, dat komt allemaal wel. Hij hoort ons in ieder geval goed. Een goed gehoor is een belangrijke voorwaarde voor de spraak- taalontwikkeling.
Ik zou me geen zorgen maken Frans.

Groetjes Marieke
 
Hallo allemaal,

Ik ben Maria ik heb een zoontje Bryan van nu 14 maanden.
Hij loopt al en rent ook al kan al een bal weg schoppen dus ja er vlot want hij deed dat allemaal al op zijn eerste verjaardag.
en hij zegt mama, papa, bah,dada (als we weg gaan )

Maar ik denk dat elk kind verschillend is en het op zijn of haar tempo wil doen.
Dus het komt allemaal van zelf.

groetjes Maria en Bryan
 
hi

mijn zoontje loopt sinds hij 16 maanden is, en volgens mij is dat echt gemiddeld, je hebt kindjes die lopen vanaf dat ze 1 jaar zijn, en ook die met 20 maanden pas lopen. Ik zou me er niet zo op fixeren. En het gaat ook snel hoor, als ze maar eenmaal die eerste stapjes hebben gedaan, voor je het weet rennen ze de hele kamer door.

Groetjes,
lia
 
Hallo,

Ik heb ook een zoontje die vandaag 16 maanden is geworden.
maar die loop ook nog niet en als ik hem een keer achter zijn loopauto zet begint hij te schreeuwen en dan huilen.
Ik denk dan maar zo volgens mij is hij daar dan gewoon nog niet aan toe.

Nou praat hij ook nog niet, wel dat hij allerlei dingen begrijpt en hij wijst ernaar.
nou ik maakte me ook altijd een beetje te druk omdat je altijd anderen hoort die al met 1 jaar lopen en praten.

nu doen wij dat gelukkig niet meer en we wachten wel af we zien het vanzelf wel als hij er wel aan toe is.

ps hij loopt wel van tafel naar de bank ed en ook wel aan de hand en dat gaat trouwens wel heel goed.

Groetjes mammajesse
 
Hallo !
Ik heb een zoon van 2,5; hij liep voor zijn eerste verjaardag los en babbelt alles aan elkaar wat los en vast zit. Hij is qua praten heel erg goed en heeft een enorme woordenschat, maar de dochter van mijn goede vriendin (die 4 weken ouder is) zegt nog pas een paar woorden en voor de rest zijn het klanken.

Maak je gewoon geen zorgen, ieder kindje ontwikkelt zich op eigen tempo; de een kan goed klimmen en rennen, de ander goed praten en weer een ander kijkt graag rond en neemt alles in zich op. Een goede tip is eens het boek "Oei, ik groei" te lezen. Hierin wordt ook aangegeven dat ieder kindje als het ware 'kiest' uit een winkel van vaardigheden.

Dus niet tobben en vergelijken, maar  lekker genieten van wat jouw kindje al kan !

Groetjes,
Marieke
 
Terug
Bovenaan