praten/lopen

Hallo allemaal

Mijn zoontje is nu 15maanden ,hij loopt nog aan het handje alleen kan hij nog   niet.
En hij brabbelt nog wat.Geen echte woorden.  .Hoe zit dat met jullie kinderen?

Alvast bedankt
Groetjes Frans
 

Hallo,

Ik heb een zoontje van 16 maanden die ook nog niet alleen kan lopen.
maar hij is het wel aan het proberen, laatst stond hij ineens los van de tafel en had het zelf niet in de gaten.

Als we dan naar hem kijken en wat zeggen gaat hij snel zitten en kruipt hij weer vrolijk verder.

Nu heeft hij van de week wel een paar stapjes zelfstandig gezet (7stapjes).

En onze zoon praat ook nog niet wel brabbelen ed.
En hij wijst overal naar en weet dan zo de aandacht te trekken dat wij weten wat hij wil.

Ik denk dat je gewoon moet afwachten.
Succes

Groetjes Mammajesse
 
hoi,

lucas liep met 8 maanden rond tafel! dus iedereen zei: die loopt voor hij 1 jaar is. nou, niet dus. hij durfde pas los te lopen toen hij 16 maanden was. en nog steeds is hij super voorzichtig (met drempels en putjes en zo). hij is nu bijna 23 maanden. praten doet hij al volop, daarmee ligt hij erg voor op leeftijdsgenootjes. er komen al hele zinnen en verhalen uit. met 12 maanden kon hij al 6 beesten benoemen met geluid (wat het dier zegt) erbij. en verder de andere eerste woordjes als papa, mama, die, bed,  klok enz.  dit was erg snel. en veel mensen zeggen: fijn dat hij al zo goed praat. maar het is soms ook lastig, hij is nog te klein om ook veel dingen die hij zegt echt te begrijpen. en "sstt, mama praat nu met iemand anders" is ook erg moeilijk. en je moet zo op je woorden letten, hij zegt echt alles na, en onthoud het. dus soms zou ik willen dat hij niet zo vlot met taal was.
 
Hoi,
Quinten is nu bijna 18 maand. Hij loopt goed los vanaf dat hij 15 maand was.
Maar praten, ho maar. Hij heeft er gewoon nog niet zoveel belang bij denk ik.
Vind ik ook niet zo erg. Het enigste woordje dat hij zegt is papa. Mama komt hopelijk
nog een keertje. Zou ik wel leuk vinden, maar hij doet het prima en doet volgens mij
gewoon alles op zijn eigen tempo.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
ieder kind neemt zo zijn eigen tijd bij zijn ontwikkeling. Mijn zoontje kon pas los lopen toen hij al anderhalf was! Praten deed hij al wel heel vlot, hij zei zijn eerste woordje met 6 maand, en nu met 20 mnd zegt hij   3 woord-zinnen. Zoals mamma koek hap. Zijn zusje nu bijna 7 mnd oud, doet ook nog niet veel, ze rolt nog niet om en 'zingt' en kirt nog lekker. Ik maak me er niet zo druk om hoor. het komt allemaal vanzelf.  
 
Terug
Bovenaan