Praten, praten en napraten,..

A

Anoniem

Guest

Hoi Mama's,

Jaja,.. Het échte praten is nu aan de beurt! De héle dag gaat het door, vanaf het moment dat zijn ogen open gaan en ze in de avond weer sluiten. Praten, praten en napraten,..

Nee, geen simpele klinkers meer voor Kay, maar hij gaat voor de keiharde;  

-DADA,
-PAPA,
-BAHBAH
-IIIJA !
-POEPOES
etc,.. etc,..

Ik moet zo vreselijk met hem lachen nu dat hij écht zijn mondje tuit en de woorden zo netjes mogelijk probeert te articuleren.
Zelf vind hij het natuurlijk reuze interessant!!

Ook praat hij sinds vandaag ons na!

Ik was zijn luier aan het verschonen en ja hoor,.. poepie!! Ik dus tegen Kay zeggen van: "dat is bah hè? Bah bah.." En Kay reageerde hier meteen op met; "Bah bah". Ik dacht dat is een lucky shot.. Maar nee.. Andere klanken en combinaties deed hij ook na!!
Nu dus volop mama blijven zeggen hahaha..

Meer kindjes die nu druk zijn met woordjes proberen te maken zijn?

Esmé mv Kay

Nou, Kian probeert het ook, maar komt niet heel vel verder dan
Bbbbbbboeboe. En dan tijdens die Bbbbbb spettert het echt alle kanten op! Alsof ie echt kracht zet om die B eruit te krijgen.
Maar dat nakletsen doet ie nog niet. Wel heel verbaasd kijken als we hém nakletsen. 'Hé, dat is een leuk spelletje!'
Maar dat boeboe zegt ie dus vooral tegen mij.
Dus dat ik me zo voorstel voor de forumdag is niet helemaal toevallig:

Liefs Nelleke(34) (Boeoeoeoe)

ohh, dan heeft Kian nog een maandje de tijd. Die is net 7 maanden.

hoi hoi

wat gaaf.......leuk lijkt me dat, dat baby kletsen.....

sophie heeft sinds een kleine week ook de smaak te pakken..

het is nu de hele dag door.. blablabla.bla bla. en dan keihard en haar lipjes helemaal naar voren getuit...

soms komen papa en mama   ook voorbij, maar dat is nog niet bewust..
het komt dan als mamamamama......

Tevens lacht ze nu net als een schaapje/geitje (weet even het verschil niet meer)..  echt dat klinkt zo grappig.......

en een lol dat ze er zelf om heeft..

dus hoop dat ze straks ook wat gaat nazeggen en dat dit het voorstadia is.....

liefs tobi

Bij alles wat Thomas probeert te zeggen spuugt en spettert hij er lustig op los. Ik moet regelmatig de ramen van mijn brilletje lappen! Maar sommige klanken beginen nu wel heel erg op papa te lijken!!!! Of dat willen we gewoon graag....
En het lijkt erop dat als ie " zielig " is en huilt dat ie dan mama zegt .Maar dat wil ik waarschijnlijk graag...
Het leukste is als wij hem proberen na te praten op zijn manier en toonhoogte, dan gaat ie heel gek zitten kijken en steeds meer klanken uitproberen, net of ie ons zit te testen of wij dat ook kunnen, hahahaha!
Lang leve d wonderlijke wereld van de baby's...

-X- Marieke

Bij alles wat Thomas probeert te zeggen spuugt en spettert hij er lustig op los. Ik moet regelmatig de ramen van mijn brilletje lappen! Maar sommige klanken beginen nu wel heel erg op papa te lijken!!!! Of dat willen we gewoon graag....
En het lijkt erop dat als ie " zielig " is en huilt dat ie dan mama zegt .Maar dat wil ik waarschijnlijk graag...
Het leukste is als wij hem proberen na te praten op zijn manier en toonhoogte, dan gaat ie heel gek zitten kijken en steeds meer klanken uitproberen, net of ie ons zit te testen of wij dat ook kunnen, hahahaha!
Lang leve d wonderlijke wereld van de baby's...

-X- Marieke

Terug
Bovenaan