praten

Hoi Meiden,

Mijn dochter is morgen 13 maanden. Ze gaat qua ontwikkeling voor mijn gevoel erg lekker. Ze loopt achter de blokkenwagen, ze kruipt goed, ze stopt zelf haar vork in haar mondje met brood. Niets te klagen dus. Alleen praat ze nog niet echt. Op haar manier praat ze de oren van ons hoofd af maar dat is echt gebrabbel (wel erg gezellig hoor). Ze begint nu mama en papa en bah te zeggen maar nog niet gericht. Als mijn man binnen komt zegt ze rustig mama en tegen mij ook wel papa. Ik vroeg me nu af of het gek is dat ze dat doet. Ze herkend ons wel heel goed, dus dat kan het probleem niet zijn lijkt mij.

Groetjes Astrid

Hoi Astrid,

niet alle kinderen zijn met praten even snel. Bij de een ontwikkelt zich de motoriek sneller, bij de ander het praten. Er zijn veel kinderen van 13 maanden die nog weinig tot niets (verstaanbaars) zeggen. Maak je niet teveel zorgen. Het komt vast goed.

Dietje

quote: dietje2305 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2006 16:51:57'));

Hoi Astrid,

niet alle kinderen zijn met praten even snel. Bij de een ontwikkelt zich de motoriek sneller, bij de ander het praten. Er zijn veel kinderen van 13 maanden die nog weinig tot niets (verstaanbaars) zeggen. Maak je niet teveel zorgen. Het komt vast goed.

Dietje

Hoi Dietje,

Bedankt voor je reactie. Het is niet zo zeer dat ik me zorgen maak, ik heb een neefje van bijna twee en die begint nu pas een beetje te praten.En inderdaad de een ontwikkeld zich snel met praten en de ander met motoriek. Ik vroeg me eigenlijk meer af of er meer moeders zijn die herkennen dat hun zoon/dochter papa en mama door elkaar haalt.

Groetjes Astrid

Hoi Astrid,

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Mijn zoontje is 11 maanden en kletst de oren van je hoofd, er zit alleen niets verstaanbaars tussen! Maar ik moet je zeggen dat ik wel vaker hoor dat ze mama en papa door elkaar halen, soms noemen ze allebei mapa, dat kan natuurlijk ook! Volgens mij is het dus best normaal!

hoi,

ik heb ook 2 dochters die allebei laat waren met praten ze zijn nu 6 en 11 jaar en kunnen heel goed praten. nu heb  ik een zoontje van 7 maanden en ik denk dat hij ook wat later zal praten net als z n zussen. ze waren iets van 3 jaar voordat ze goede zinnen konden maken.

groetjes melek

Mijn zoontje is 18 maanden en haalt papa en mama nog steeds door elkaar! Hij heeft periodes dat hij ons allebei papa noemt en dan zijn we weer een tijdje allebei mama. Nu gebruikt hij het door elkaar heen.

Ik denk maar zo: papa en mama zijn voor hem gewoon woorden voor mensen die heeeeeeeel speciaal voor hem zijn, en of ik dat nou ben, of mijn man, maakt hem niet zoveel uit!

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan