Praten?

Hoidiehoi

Ik vroeg me af, Stef is mijn eerste. dus ik ben niet ervaren....
Wanneer gaan ze een beetje praten? Stef is nu 4 maanden en ik
kan al best wel met hem communiceren. Hij kwekt ook de hele dag
door. Ook om mijn aandacht te trekken enzo. Nu zeggen we wel
steeds papa en mama, maar wanneer kan hij dit dan ook echt
zeggen? Ik heb wel het idee dat het erop gaat lijken, maar vraag me
af of ik het me niet inbeeld....

Ben heel benieuwd hoor!
Liefs Annet

Ze gaan met ongeveer 1 jaar praten. Voor die tijd zeggen ze idd weleens wat lijkt op papa, maar dit zijn meer geluidjes dan dat ze echt bewust dat zeggen. Ze beginnen namelijk met, dada, baba enzovoort.

Het eerste woordje van mijn dochtertje, 3,5 jaar, was aap. Hier bedoelde ze schaap mee. Mijn ouders hebben namelijk schapen en daar was ze regelmatig te vinden dus haar eerstje woordje was niet papa zoals de meeste kinderen hebben.

hihihi an1 wat leuk. Voor paps misschien wat minder, maar toch heerlijk dat dan het eerste woordje is waar ze vaak te vinden is, heerlijk tussen de beestjes.
Ben benieuwd wat Yoëll z'n eerste woord wordt, hij heeft van z'n tante een knuffelkoe gehad die groter is als hij. Als wij beginnen te loeien ligt tie al in een deuk en als de koe dan ook in beeld komt is het dolle pret.
Wie weet zegt hij binnenkort ineens boeeeeeeee.

Gr Pauline

Mijn dochters eerste woordje was "aai" met 9 maanden voor de hond van opa en oma. "Pappa" zei ze met ongeveer een jaar, mamma pas met ruim 20 maanden gericht als ze mij bedoelde... Wel zei ze al vanalles waaronder "Lamp". Ik kon er wel om lachen dat ze lamp belangrijker vond dan mamma!!!!

Jeetje! Zo laat pas?
Ik heb juist van de week ergens gelezen dat dat tussen 3 en 6 maanden was. Ik dacht dus, even vragen wanneer dat precies bij jullie was.....Wauw, dat duurt nog lang! Zijn er dan echt geen uitzonderingnen bij??? haha

Liefs Annet

Misschien zijn er inderdaad uitzonderingen.
Yenna's eerste echte woordje was: papa. Bij 9 maanden
Papa natuurlijk helemaal trots !!!
Daarna begon ze alle dierengeluiden na te doen en daarna pas mama.
Nee, grapje ik vond het wel leuk dat ze dierengeluiden kende, als ze een koe zag was het geen koe maar boe.

Groetjes Marina

Terug
Bovenaan