Praten

Hoi Dames,
ik ben benieuwd hoe jullie kleintjes nu babbelen.
Ik vind zelf dat Daniëlle steeds beter gaat praten maar als ik dan andere kindjes van haar leeftijd zie, vind ik dat die veel beter praten. Daniëlle begrijpt echt alles en zegt ook best veel (de hele dag door!) maar ze maakt nog niet echt hele zinnen. Ze zegt bijv.: Is poes? Dan bedoelt waar is de poes? Ze kort ook veel dingen af zoals: visie kijken (televisie dus)
Ze zit natuurlijk niet op een kdv of psz dus misschien dat het daardoor komt. Ik merk dat ik haar heel goed begrijp maar dat andere mensen soms zoiets hebben van wat bedoelt ze nou?

Groetjes van Sonja

hey,

Birgit praat best wel wat af, maar niet echt verstaanbaar (voor anderen) het lijkt alsof ze alles met een T zegt.. tietie tijten? (televisie kijken) poetje (poes) sommige dingen zegt ze dan wel weer goed. Ik merk wel dat ze sommige woorden ineens wel goed gaat zeggen en dat ze regelmatig met nieuwe woorden komt,
Ach ik maakme nog maar niet zo'n zorgen, ze is bijvoorbeeld erg snel weer met andere dingen.. Ze kan bijvoorbeeld al een redelijke kopstaarter tekenen! (een "poppetje": hoofd met stippen erin en wat slordige krabbels eraan vast)

Evelien

Een interessant onderwerp!

Hier gaat het praten bij Anne-Sophie ook vooruit. Ik begrijp eigenlijk alles van haar. Maar anderen dus bijna niks. Ze kort ook veel af hoor.
Maar ze zit dus ook op logopedie alleen wil ze daar nog steeds geen woord zeggen. Zijn er nu 3 keer geweest dus ik hoop dat het in de loop van de tijd beter gaat.
Ook heeft ze op de PSZ een extra dagdeel voor kindjes die achter lopen in de spraak.
Anne-Sophie zit qua spraak op het niveau van kindes van 2 jaar en 1 maand.
Maar we zien haar echt vooruit gaan dus ook niet echt zorgen hier.

Groetjes Marianne

Rik praat echt heel goed. Dat heeft ie van begin af aan gedaan en op het Cb zeiden met 2 jaar al dat ie praat voor een 3 jarige.
Ik ben persoonlijk wel iemand die hem verbterd. Dus als Rik visie zou zeggen, zou ik hem dus verbeteren (is ook een tik hoor). En na een paar keer herhalen zegt ie het dan goed. Rik praat ook alwel in hele zinnen. Maar ik zou me niet ongerust maken als ik jullie was. Elk kind pakt iets anders eerder op en als ze nu nog helemaal niet zouden praten zou het anders zijn. Rik zit nu net 2 maanden op de PSZ en daar leert ie heel veel liedjes volledig zingen echt leuk!! In de maneschijn zingt ie dus in volledige zinnen met me me.

Sorry als ik nu stoeverig overkom, is dniet de bedoeling, maar ben er wel trots op!!

Liefs Saskia

Hoi meiden,

Dylano praat ook nog geen hele verhalen duidelijk hoor! Wel in zijn eigen taal tuurlijk ;-)
Hier bij de PSZ hebben ze niet zo'n extra dagdeel voor kindjes die praten. Was dat maar waar!

Mijn schoonzus haar 2-ling zitten maar liefst 4 dagdelen extra op de PSZ. Dit allemaal vergoed door de gemeente.

Ik denk wel dat Dylano vodoende praat, maar vergeleken met andere kindjes praat hij nog niet zo heel erg goed.
Op de PSZ houden ze het in de gaten, maar ook die vinden dat hij goed vooruit gaat.
Dus ik denk dat het vanzelf wel allemaal komt.

Liefs Deb.

Levi heeft eigenlijk tot de zomer weinig gezegd. Hij wees met zijn vingertje en meer dan ehh als hij echt wat wilde kwam er niet uit. Mijn iedereen begreep hem en zijn grote broer en zus pakten op het woord eh ook alles voor hem.
Na de zomer ging hij pas echt praten en nu weet hij echt bijna alles te benoemen en spreekt met hele zinnen. Dus van bijna niets naar in 1 keer lange zinnen, de een doet daar wat langer over dan de ander maar uiteindelijk komt het allemaal goed.
Dan wil je weer dat ze stoppen met praten, Jelle (de oudste) gaat praten zodra hij zijn ogen opendoet en stopt pas als hij naar bed gaat, gek worden we ervan.
Dus bij Levi vonden we het wel best dat hij zolaat ging praten.

Van de week zaten we met zijn allen in de auto en was Noa(de middelste) erg brutaal waarop peter zei dat ze haar brutale mond moest houden. Levi ook meteen hoor: Noa niette brutale mond he! mag niet he! waarop Noa zei dat Levi zich er niet mee moest bemoeien.
Levi daarna natuurlijk weer: Levi wel moeien!
Levi zijn favoriete uitspraak naar zijn zus is nu ook: niette ruzie maken Noa!!

groetjes chimene

Hey sonja,

Ik denk dat Roan gelijk op gaat met Danielle want hij weet alles en zegt ook wel veel maar niet in hele zinnen, hij zat wel op het kdv en gaat er ook weer heen maar ik heb niet de indruk dat hij daar door meer praat alleen zegt hij wel eens woordjes die ik hem nooit heb horen zeggen dus dat komt dan wel daarvandaan denk ik (geen scheldwoorden ofzo hoor)
Maar als ik zo de reacties hierboven lees dan komt het wel overeen, hij zegt ook voor veel woorden de verkeerde letters maar het zal wel goedkomen denk ik...

Groetjes Mascha

Terug
Bovenaan