praten

Hey dames,

Zijn er al kids die woordjes zeggen?

Julia kan mama zeggen en baba (= papa), maar dat gebruikt ze bijna nooit.
Wel begint ze nu dierengeluiden na te doen.
Als eerst kon ze in kip na doen (kokkok) dat heeft ze geleerd toen ze 3 weken geleden bij mijn schoonouders ging logeren, zij hebben kippen.
Ook doet ze een koe na (boe). Boe zegt ze overigens ook tegen schapen en geiten.
En vonochtend deed ze een eend na (kwakkwak).

En de laatste tijd wil ze van alles aanwijzen en roept er dan na. Ze is helemaal gek van boeken, vooral als er dieren in staan.
Vanochtend bij het CB was ze helemaal wild geworden van een schiderij met een geit erop. Heel schattig.

Liefs

Wat leuk zeg!en knap dat ze dieren na doet snel hoor!Kyandro zegt ook papa en mama,maar nooit op bevel natuuurlijk
en verder ook dadada en zwaait er dan bij.en met muziek of zingen gaat ie vaak in zn handjes klappen.
maar verder dan dat nog niet,komt wel.
liefs jootje

Hier al veel mama en bapa (papa) en ook 'bah' gaat al erg goed (als hij iets in zijn mond stopt wat vies is).

Hij begint wel echt een kletskous te worden nu hoor! Echt brabbelen en proberen klanken na te bootsen, gezellig!

Ook als ik meezing met de radio ofzo gaat hij een soort van 'zingen', lees: heel harde en langgerekte geluiden maken.

Hahahahah wat schattig! En echt heel knap om dierengeliden na te doen.

Stan zegt papa, mama, mmma (oma) pppa(opa), verder bah en boh en beh en nog een hele hoop. Wel kan hij ook idd klappen in de handjes en wijst ook naar heel veel dingen. Hij doet ook zijn vingertje tegen mijn vinger (als in: ET phone home achtig). Hij danst op elk melodietje wat hij hoort en probeert mee te zingen. Lacht gelukkig (bijna) altijd en is nog steeds een vrlijk bijdehand menneke!

Sinds vorige week kruipt hij ineens. Niet veel maar het is toch echt kruipen. Ik was in de verondertstelling dat hij dat over zou slaan omdat hij om de tafel en de bank rent als een achterlijke en zijn eerste stapjes los ook al gezet had!

Zo zie je maar weer..... ze blijven je verbazen!

Hier alleen maar 'mamamama' en als we ergens weggaan dan zwaait hij en zegt hij 'dah' (dag!).

Ik denk dat t ook nog wel even zal duren voordat hij echt woordjes zal zeggen, we voeden Warren tweetalig op (papa is Amerikaan) en het duurt bij tweetaligheid vaak wat langer voordat kinderen dingen kunnen benoemen.

Hij vindt het wel heel leuk om keihard te brullen, vooral op de fiets... Ik hoef nooit meer te bellen als ik ergens langs wil zeg maar. ;-)

X
Evje

Julia zegt : " Mama", "ja" "nee" en "uit".

Uit zei ze toen ik haar slaapzak openritste en ze aan het armsgat trok, en ook toen ze de duplo uit het doosje ging halen. Eerst dacht ik dat ik het me verbeeldde, maar mijn moeder en Julia's papa hebben het later ook nog een paar keer gehoord :)!!

Liefs

Terug
Bovenaan