Praten!

Sven zegt 'papa' en 'mama'.... hij weet ook precies bij wie hij moet zijn. Als ie naar mij komt tijgeren zegt ie: 'mamamamamama'.
Echt zo schattig! Onze oudste deed dit veel later.... Sven probeert soms al echt wat klanken na te bootsen... ben helemaal trots!

Hey,

Wat leuk dat Sven ook al wat woordjes zegt !
Lizzy zegt ook papa,mama,Bah en aai.
Volgens mij zegt ze het nog naar bewust naar ons papa en mama..maar misschien ook wel hoor hihi.
Onze oudste dochter 3 was ook later met woordjes zeggen.
Wat ik wel merk dat Lizzy alles van onze oudste dochter na wil doen.
Bv als Silvy gaat staan in bad wil zij dat ook doen maar dat kan natuurlijk niet want dan glijd ze uit.
We gaan nu wel een antislip matje kopen voor in bad is even wat veiliger.
En hoe gaat het verder met Sven slaapt hij al weer wat door ?
Met Lizzy is het wisselend soms heeft ze weken dat ze doorslaapt en soms is ze weken achter elkaar s'nachts wakker.

Liefs

Hier wordt ook al druk mama gezegd, alleen bedoelt hij volgens mij zowel papa als mama ermee, kijkt naar mijn man en dan zegt hij: mamama, en doet het zelfde bij mij...
Mijn man probeert hem wel te leren dat hij papa is, maar dat gaat er nog niet in.
Een tijdje geleden heb ik hem wel die klanken (pabapa) horen maken, maar het komt er niet meer uit.
Verder zegt hij nog niet bewust woorden, maar brabbelt er flink op los, en inderdaad probeert ook (als hij zin heeft) na te bootsen.

@ Zeevang, ik heb al een tijd een antislipmatje in bad, dat is echt ideaal! mijn zoon is namelijk niet een die rustig in bad blijft zitten, hij moet kruipen en staan enz...

Leuk dat praten. Quinn zegt nu ook sinds kort op zijn manier papa en mama maar of het heel bewust is weet ik niet. En vaak krijg je dan de variant papapa en mamama. En da = dag met flink wat gezwaai. Als je tegenwoordig papa zegt begint hij al te zwaaien:) (miss een teken dat papa iets te vaak weggaat:) )

Ook merk ik idd dat hij klanken probeert na te bootsen.

En hij kent de woorden als: bal, lamp, stoel, klok, deur, trein. Ik hoef maar te vragen waar ze zijn en hij gaat op zoek. En zeg je sok moet aan de voet, dan brengt hij zn sok naar zn voet. Oh ja en het woord schoenen is favoriet, hoe druk hij ook aan het draaien is tijdens het luier verschonen, zodra je het woord schoenen zegt zit hij te wachten tot je ze aan doet:)

Hoi,

Amy is ook flink aan het kletsen, ze zegt papa, mama, bah, die, opa en oma en de hond noemt ze bru ( heet bruno ). wijst ook alles aan wat ze bedoeld. vind het ook zo leuk. ze leert zo snel. En vliegen regelmatig worden uit. ze zei een keer ja en doei. maar dat was niet echt bewust.

als ze weg gaat zwaait ze en zegt ze dah. ze geregeld naar het zandkasteel. vind het helemaal geweldig. ze pikt hier ook een hoop dingen van op. als ze wel kijken wijst ze naar de tv en zegt die.

voor de rest begrijpt ze inderdaad heel veel haha. als jezegt geef papa of iets anders is een kusje doet ze het.

Terug
Bovenaan