pre-conceptie

A

Anoniem

Guest
beste damens,

ik ben in mei van dit jaar, na een zwangerschap van 31 weken van mijn overleden zoontje bevallen...een verschrikkelijk groot verlies en heel veel verdriet,iets wat ik mijn hele leven bij me moet/zal dragen!de reden?een hoge bloeddruk voor de zwangerschap(wat ik overigens niet van tevoren wist) waardoor de placenta zich niet goed heeft kunnen ontwikkelen.

de reden dat ik dit schrijf (of eigenlijk typ... ;-) ) is dat ik nu inzie hoe belangrijk het is om, voordat je zwanger word,kritisch te kijken na je lifestyle.
denk aan:
gewicht,bewegen,roken,alcohol,drugs,foliumzuur (en tegenwoordig geloof ik ook vitamine D),medicijnen,stress, onveilige situaties op het werk maar ook dus bijv een hoge bloeddruk...

ik wist voor mijn zwangerschap natuurlijk wel van het bovenstaande en ik hield me er (op mijn gewicht na) ook aan,maar ik hoor heel vaak om mij heen 'ach dat ene sigaretje' of 'andere mensen met overgewicht zijn ook zwanger geworden van een gezond kindje',meestal zal het ook heus wel goed gaan...maar stel dat het wel misgaat?ik had er immers ook nooit bij stil gestaan dat het ook mij zou kunnen overkomen!het was altijd een ver van mijn bed show...

ik hoop dat (ook al zijn het er maar een paar) hier toch eens bij willen stilstaan...want zo'n heel klein dood kindje in je armen wil je echt niet!

heel erg veel plezier en succes met het gezond zwanger worden!

lieve groet,
Iris

Jeetje Iris, Wat erg voor je!! En je was ook al zo ver in je zwangerschap...Nee dat wil inderdaad niemand een klein dood kindje in de armen..

Maar heel goed dat je ons er even of wijst hoe het ook kan gaan... Zet mij wel weer even aan het denken...

Heel veel sterkte met dit verlies..

Hallo Iris,

Als allereerste wil ik je sterkte wensen met dit verlies. Wat een verschikkelijke ervaring.

Verder ben ik het er helemaal mee eens dat je een goede gezondheid moet hebben tijdens de zwangerschap.
Ik ga er zeker mee bezig tijdens de zwangerschap en hopelijk doen dat er meer. Dat wens je niemand toe!

Ik hoop dat je het een plekje kunt geven. Sterke..

Hallo Iris,

Sjeetje wat heftig pff dat wens je niemand toe.

Ik ben me er in iedergeval zeker van bewust sowieso hiervoor ook al (voor dat we begonnen dus) maar er zijn zeker meer vrouwen die dat moeten doen.

heel veel sterkte meis

liefs maris

Hoi Iris,

Wat heftig voor jullie, heel veel sterkte. Het lijkt mij vreselijk om dit verlies te moeten dragen en ik wens jullie het aller beste hierbij!

Bedankt voor je verhaal. Zoals je beschrijft weet ook ik wel dat je gezond moet leven maar op de een of andere manier sloop inderdaad het gevoel van ach dat ene sigaretje... er bij mij in.
Het is er maar een geweest maar een teveel.

Het is zo belangrijk...

Veel liefde, geluk en gezondheid gewenst!

Terug
Bovenaan