Pre early action

<p>Hoihoi, </p><p> </p><p>vanmiddag pre early test action gedaan 4 dagen voor NOD. Plaste per ongeluk beetje over afleesvenster heen. Er verscheen eerst iets rozig op venster t maar verplaatste zich naar c. Later toch  lichtjes een roze streep op t. Rond ca 15 minuten later was het duidelijk dat dit een lichtroze streep was. Op bijsluiter staat binnen 5 minuten af te lezen. Denken jullie dat dit betrouwbaar is of niet??</p>
 
Officieel moet je het dan zien als een negatieve test als je binnen de afleestijd geen streepje ziet. Je bent nog vroeg, dus ik zou op NOD nog een keer testen.
 
Die andere lichte streep was er al wel binnen 5 minuten, maar ik twijfelde of het echt een streep werd. Later werd die pas donkerder... 
sws nog een x testen!
 
Ik heb 3 dagen voor mijn NOD ook zo'n early gedaan van de action .. heb wel redelijk het zelfde verhaal als jou en ben nu 15 weken zwanger ;) .. ik duim voor je!!!
 
De test vloeit eerst donkerroze vol. Als allebei de vensters vol zitten dan betekend dat dat je voldoende urine opname hebt voor de test.. deze donkere kleur trekt weg en dan krijg je streep(jes). Zoiezo de controle streep en bij zwangerschap 2 streepjes.
De streep kan best heel licht zijn door het tijdstip (voor je nod) dat je test. In principe is streep een streep en dus zwanger. 
Elke 48 tot 72 uur vermeerderd je hcg als je zwanger bent. Over 2 a 3 dagen weer testen zou ik zeggen.
Het kan zijn dat het toch positief is (denk het wel maar wil hier voorzichtig in zijn) en dat de streep iets donkerder wordt door indrogen.
Zelf getest en toen hij niet meteen positief werd weg gelegd omdat ik weer teleurgesteld was (medisch traject) en toen mezelf voor mijn hoofd geslagen om mijn ongeduld en de test er weer bij gepakt, streep, maar ja net wel/niet binnen tijd, na 2 dagen nieuwe test en meteen een streep (ook veel donkerder).. nu dochtertje van 10 maanden..
ik adviseer dus nog een keer testen..
Houd er ook rekening mee dat je als je voor je nod test het risico loopt dat je positief test maar toch ongesteld wordt omdat het dan toch met de innesteling niet goed gaat..(Dit is overigens dan geen miskraam, voor zover bij mij bekend).. daarom wordt er geadviseerd om te wachten tot (na) je nod.. Dit betekend overigens niet dat je niet positief kan testen voor je nod en ook echt zwanger kunt zijn.. vanwege te verwarring en teleurstelling probeer ik altijd pas op/na bod te testen (je kan namelijk ook negatief testen en wel zwanger zijn)
 
Terug
Bovenaan