Pre-eclampsie

<p>Hi lieve (aanstaande) moeders </p><p>Ik wil graag mijn ervaring delen en hoop dat er andere moeders zijn op het forum die dit hebben meegemaakt omdat het allemaal best heftig is. </p><p>Gister had ik controle bij de vk, en eigenlijk heb ik de gehele zwangerschap geen problemen gehad alleen gister schrok ze ontzettend van mijn bloeddruk dat ik gelijk werd doorgestuurd naar de afdeling verloskunde in het ziekenhuis. Vervolgens bloed geprikt, ctg gemaakt en urine afgenomen. Er was al verteld dat ik moest blijven een nachtje vanwege de hoge bloeddruk. Vervolgens ook de bevestiging gekregen door het urine dat ik dus zwangerschapsvergiftiging heb. Daarna is er een echo gemaakt waarop ze kunnen zien dat mijn meisje iets aan de kleine kant is maar nog niks om zorgen over te maken. </p><p>Vervolgens ben ik vandaag overgeplaatst naar het AMC omdat ik nog zo vroeg in mijn zwangerschap ben dat mocht de baby komen is er hier meer en betere academische zorg. </p><p>Het is zo bizar dat ik me gewoon goed voel en gister gewoon op normale controle ging en nu waarschijnlijk nog weken in het ziekenhuis lig.. ze moet natuurlijk zo lang mogelijk blijven zitten maar toch is het ook spannend als ze haar wel eerder moeten halen.. </p><p>heeft iemand hier ervaring mee? </p><p>Xxx een onzekere jonge aanstaande moeder </p>

Hoi, ik had precies hetzelfde, ging niets vermoedend op standaard controle en moest met spoed naar het ZH. Ik was alleen wel al 37 weken dus ik ben toen ingeleid. Hoeveel weken ben jij nu zwanger?

Sorry ben vergeten te vermelden dat ik pas 28 weken +4 zwanger ben. Vandaar dat het allemaal best eng is en ik misschien wel 8 weken in het ziekenhuie moet liggen..

Hee ik werd met 29 weken opgenomen. Nu had onze dochter al een ernstige groeiachterstand dus was ik er op voorbereid dat ik opgenomen zou worden. Maar zwangerschapsvergiftiging had ik niet aan zien komen want niks wees daarop. Dit was overigens ook niet de oorzaak van de ernstige groeiachterstand.
Ik heb ook in totaal 8 weken in het ziekenhuis gelegen. En ook zonder klachten, alle weken me eigenlijk wel goed gevoeld. Me bloeddruk was af en toe wel weer hoog maar dan kreeg ik wat extra medicatie en daar heb ik het mee gered. Ben precies met 37 weken ingeleid.
Ik had nooit verwacht er zo lang te liggen. Alle artsen overigens ook niet. Maar voor de kleine is het wel het beste. Probeer positief te blijven. Ik vond het best mee vallen uiteindelijk, maar ja leuk is anders!
Heel veel sterkte en je weet het maar het is het echt allemaal waard! 

Hi!

ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik ook een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging gehad. Met 22 weken zwanger begonnen de symptonen maar ze zijn er bij 23+6 weken achtergekomen. 3 dagen later met spoed naar het ziekenhuis gebracht waarbij uiteindelijk met 24+3 onze dochter stil is geboren. Ik zelf heb kantje boord gelegen en heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen om te herstellen. Wees blij dat ze er nu achter komen en op tijd! 8 weken ziekenhuis is misschien een minder vooruit zicht maar alles is beter dan het verliezen van je kindje.. heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan