pre-eclamsie wie herkent het en heeft het gehad??

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

ik wil dolgraag voor een 2de kindje gaan heb een gezonde zoon van 3,5 jaar!
ik heb van af het begin dat hij geboren is de wens gehad om er nog een kindje bij te krijgen maar heb van mijn zoontje pre-eclamsie gehad hogebloeddruk en eiwitten in de urine!
ik ben erg bang dta het weer gebeurd je hoort er soms zulke nare dingen over mijn bloeddruk is niet boven de 105 uitgekomen en als ik ruste zakte hij ik ben er 3 keer voor opgenomen en als ik in het ziekenhuis lag was hij 80 of zelfs lager maar was ik thuis en ikkwam weer op controle dan steeg hij weer!

wie kent dit pre-eclamsie en heeft erna wel een kind gekregen en hoe is het gegaan ik hoop dat ik reacties vanjullie krijg en dat dat mijn keuze makkelijker maakt!

groeten mama

Ik ben nu zwanger van de tweede en mijn bloeddruk is ontzettend aan het schommelen. In mijn vorige zwangerschap nergens last van gehad, maar nu blijkt mijn bloeddruk van laag naar hoog te gaan, van hoog naar normaal etc. Al ruim 2 maanden voel ik mij heel snel onwel worden en het blijkt met mijn bloeddruk te maken te hebben. Ook blijkt mijn lichaam slecht warmte kwijt te kunnen.

Ik heb er dus geen ervaring mee dat ik het bij een eerdere zwangerschap heb gehad, maar nu moet ik voldoende rust nemen (is moeilijk, want ik heb er nog een kleintje bij lopen van 15 maanden). Ik moet mij er wel aan houden, want zodra mijn bloeddruk weer gaat stijgen, heb ik kans dat ik opgenomen moet worden in het ziekenhuis.

Omdat jij bij een eerdere zwangerschap er last van heb gehad, denk ik dat je bij een volgende zwangerschap meteen voldoende rust moet nemen. Het is misschien moeilijk, maar op die manier kun je misschien je bloeddruk een beetje op peil houden.

zijn er mensen die het ook hebben meegemaakt maar dan echt pre eclamsie en er daarna nog een kindje bij hebben genomen ik hoop van jullie te horen ik wil er dolgraag een kindje bijmaar kanme niet goed over mijn angst heen zetten daarom hoop ik van jullie te horen!!

groeten mama

Hoi,

Een vriendin van mij heeft HELLP-syndroom gehad bij haar eerste zoon. Dit was nogal heftig en haar zoon moest ook gehaald worden. Na de geboorte was hij best ziek. Ze zijn twee weken in het ziekenhuis gebleven.
Vorig jaar is ze bevallen van haar tweede zoon en is alles goed gegaan. Ze kreeg wel veel meer controles en bij de gynacoloog.
Bij HELLP-syndroom is het zo dat het de tweede keer later in de zwangerschap voorkomt en bij mijn vriendin was het bij de eerste pas bij 36 weken.
Waarom maak je geen afspraak met een gynacoloog om je vragen te stellen en je angsten te bespreken.

Groetjes

Terug
Bovenaan