Pre natale testen

Hallo allemaal,

Maandag ben ik  bij de VK geweest. Ben nu net 35 en de testen werden nog net niet door m'n strot geduwd. Op het laatst was het dan toch nog gefeliciteerd maar het leuke gevoel was er een beetje vanaf. Boekjes mee met kansberekeningen per leeftijdsgroep. Niet om vrolijk van te worden. Als je gaat voor de combinatietest dan moet je bij een verhoorgde kans op Down ook een vruchtwaterpunctie laten doen. Ja, want anders heeft die test geen zin, zei ze. Dan maak je je misschien voor niks ongerust. Heb hier gemengde gevoelens over.

Bij de eerste twee was het zeg maar veel onbevangener allemaal. Ook voor jezelf maar dat de verloskundige meteen over Down etc. begon dat had ik niet verwacht. Wie is hier meer tegenaan gelopen? Laten jullie een combinatietest doen?

Groetjes,

Monique

Dat vind ik nu echt volslagen belachelijk! Ik heb er geen woorden voor. Je mag toch zeker zelf bepalen of je die testen wil laten doen! Wat een muts zeg! Ik hoop voor je dat ze de volgende afspraak weer bij zinnen is gekomen en ze weer leuk en aardig kan doen.

Wij zijn ook maandag bij de verloskundige geweest. Het stootte haar juist heel erg tegen de borst dat er nu alleen nog boekjes zijn waar zowel informatie over de nekkpooimetingen e.d. als de 20 weken echo in staan. Zij vindt, ongeacht je leeftijd, dat de keus om er ten eerste meer over te weten en ten tweede om de testen te laten doen of niet ten alle tijden bij de aanstaande ouders ligt. Ik ben nu bijna 33 en ze heeft alleen gevraagd of we er nu wel interesse in hebben. Dat hadden we 2 jaar geleden nl. niet. Nu nog steeds niet. Ze is er dan ook niet verder op doorgegaan en heeft alles in het boekje wat geen betrekking heeft op de 20 weken echo doorgestreept.

We hadden een erg prettig gesprek. A.s. dinsdag echo en bloedprikken en dan mag ik 28 januari weer terug. Dan gaan we ook naar het hartje luisteren.

Groetjes,
Leeuwtje

Ik ben 31, en heb gisteren mijn eerste gesprek met de verloskundige gehad... Ook zei begon snel over de testen... Ik raakte er helemaal in de war van. Ben er nog in de war van. Testen voor down vind ik het allerlastigst, want die test zegt in eerste instantie weinig.

Ik vond mijn eerste gesprek ook niet heel gezellig daardoor, maar ook omdat ik overgewicht heb en een soort wijzend vingertje kreeg, zovan... je bent te dik, waarom ben je zwanger... Ik ben wel doorverwezen naar de gynaecoloog, dus ik heb een tweede kans voor een intro gesprek.

bij een eerste echo kunnen ze ook al aan de nekdikte bepalen of en een kans is op down, en bij de latere 20 weken zien ze nog meer...dus ik ben er niet zo'n voorstander van om nog meer te laten testen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Hoop dat je tweede gesprek beter naar je zin is...
En of je nou dik of dun bent...ieder moet toch zelf weten of ze zwanger wil zijn????
wat een onzin zeg..

manon

Bij mijn intake afgelopen vrijdag kwam dit onderwerp ook voor. Ik ben bijna 34 en ik heb de folders met kansberekening gekregen en gelezen. Er werd ook gelijk verteld over een vrouw die afgelopen jaar, vanwege de vlokkentest, een miskraam kreeg en het 'kindje' was gewoon helemaal gezond. Zelf heb ik besloten niet de testen te doen - mijn man moet eerst even de folders goed lezen - maar ik denk/hoop dat wij daar eens over  zijn.

Liefs Charlotte

hoi..

ik ben nog maar 21 en bij mij begon ze er ook meteen over.. kon het eerst ff niet volgend. maar het was ook meteen na de echo een hele uitgebreide uitleg erover.. het maakt je alleen maar bang.. omdat ik nog jong ben is de kan te klein om het te doen.. maar het is niet leuk als ze er zo diep op door gaan..

sterkte..

Ik denk dat de reden waarom ze er zo snel over beginnen te maken heeft met dat de testen in een vrij vroeg stadium gedaan moeten worden. Zo heb je wel even de tijd om er goed over na te denken. Bij normale zwangerschappen kom je doorgaans pas in de 9de-11de week bij de VK en die testen moeten worden gedaan tussen de 9de-14de week. Bij ons begon de VK er wel meteen over, en op een erg prettige manier. Ze heeft het boekje meegegeven en gezegd dat we het allebei goed moeten doorlezen. Ik weet nog niet wat we doen, we moeten het er nog goed over hebben. De 20 weken echo wil ik zeker, de combitest weet ik nog niet.

Terug
Bovenaan