Pre-peuter-puberteit... HELP!!

A

Anoniem

Guest
Hey meisjes!

We zijn verhuisd, het meeste staat en de computer doet het weer als vanouds, kan ik eindelijk weer heerlijk mee-beppen...

Het lijkt wel of Thomas aan het pre-peuter-puberen is zeg! Nou heb ik door de hormonen een kort lontje maar met meneer is het niet veel beter gesteld hoor!!   Om alles wordt ie vreselijk driftig, gaat gillen ( en hard...) En het vervelendste is dat hij grenzen opzoekt. Voorbeeld: Eerst komt hij lief bij je staan en dan pakt ie met die kleine vingertjes een stukje vel en gaat dan knijpen en trekken tegelijk. Nou, lekker is het niet. Nee Thomas niet doen, het lijkt soms of mama geen gevoel heeft, maar ze heeft het wel degelijk en dit is niet lekker! Dan kijkt ie je aan en doet het doodleuk nog een keer! Dan waarschuw ik met een boze blik en prompt doet ie het weer!! Zelfs na een vriendelijke tik/aai over de vingers heen doet het gewoon terug totdat meneer ziet dat mama langer volhoudt en dan gaat ie maar weer een rondje gillen.... Vreselijk vermoeiend is dat en het lijkt bijna of ie het expres doet. Ja, hij zoekt duidelijk de grenzen op!

Zijn er mama's met oudere kindjes die dit herkennen? Ik weet zeker dat het een fase is, maar weet niet welke, hahahah!

-X- Marieke

Ja ja, zo langzamerhand kan het echte opvoeden gaan beginnen.
Ik geloof niet dat die kleintjes op deze leeftijd al echt grenzen aan het opzoeken zijn, want volgens mij weten ze nog niet eens wat grenzen zijn. Ze zien het volgens mij allemaal nog als een spelletje. Dat Julian met zijn hoofd gaat schudden als ik "nee" zeg, wil niet zeggen dat hij het ook snapt wat nee dan is. Hij weet wel dat "nee" en hoofd schudden bij elkaar horen, net als "klap eens in je handjes" bij in je handen klappen hoort.
Volhouden en consequent zijn, worden nu de belangrijkste dingen de komende tijd.
Succes!

Ellen mv Julian

Hoi Marieke,

Ik heb hier ook zo'n figuur rond lopen!  Meneertje weet al precies wat hij wil en als het even anders gaat werpt hij zichzelf nog net niet op de grond.
Als ik heb dan op til omdat hij niet met zijn handen in de wc pot mag, dan wordt hij echt boos, hij gaat gelukkig nog niet gillen maar hij gooit zijn lichaam in de strijd. Dan overstrekt hij zich opeens of gooit zich naar achter. Hij doet dit gelukkig tot nu toe alleen als ik hem vast heb want anders laat hij zichzelf flink vallen.
Ook raakt hij ons naar mijn zin wel eens te hard met dat armpje in  je gezicht.
Aai, aai en even aan mijn neus en mond zitten (doet hij al van kleins af aan) en dan even knijpen met die nagels  en als ik dan zeg dat dat niet mag, dan haalt hij zijn arm toch even wat harder uit. Ik wil niet zeggen dat hij slaat maar hij heeft wel door dat hij dat kan doen als hij boos is.

Ben dus benieuwd hoe dit verder gaat, als ze er met 11 maanden al mee gaan beginnen, ha ha!

Groetjes Fennie en Jente

hi,

Noa begint nu ook kuren te krijgen! Gisteren lag ze voor eerst liggend en krijsend op de grond bij de schoenenzaak (uitzoeken van haar 1e schoentjes, dus voor ons heel speciaal...). Wil ik een verhaaltje voorlezen gaat ze keihard aan mijn haren trekken. Ze kan nu ook redelijk goed lopen en vind ze al een hele grote meid haha.
Wel moeilijk hoor om niet boos te worden maar het is vooral erg vermoeiend nu ik hoogzwanger ben.

Dat beloofd nog wat!!

gr
Marielle mv Noa (040606)

Terug
Bovenaan