Precies 1 jaar borstvoeding

Hallo allemaal,
Vandaag is mijn dochter 1 jaar geworden en geef dus al een jaar borstvoeding. Had nooit gedacht dat ik het een jaar zou doen. Had gehoopt op 6 maanden. Mijn zoon (nu 3 jaar) wilde na 2 maanden niet meer aan de borst. En hij kreeg dus de fles (eerst een maand nog gekolfd maar daarna kv). Dus ik kon alleen maar hopen dat we het deze keer wel langer konden volhouden. Ja dus.......want mijn dochter wil niet uit een fles of (tuit)beker drinken. Dus in eerste instantie wat het niet een bewuste keuze op een jaar borstvoeding te geven.
Nu krijgt ze deels kv (overdag: pap en 1 klein flesje melk met een lepeltje)   en 's-avonds papfles met lepeltje) en deels borstvoeding ('s-avonds laat en 's-nachts). En dat bevalt me prima zo. De reden hiervoor is dat ik aan mjin lichaam merkte dat het gewoon te veel voor me werd. Paar keer ziek geweest en lichamelijk kon volledige borstvoeding niet meer opbrengen. Waarschijnlijk als ze wel uit de fles zou willen drinken was ik al na 6 maanden gestopt met bv. Ze is duidelijk een borstkindje/melkkindje......Vast voedsel gaat nog steeds niet echt. Ze wil geen brood en wil alles gepureerd hebben......nou ja, maakt natuurlijk ook niet uit als ze maar eet.......gepureerd of stukjes. Ik weet uit ervaring dat ze uiteindelijk wel stukjes enzo gaat eten. Mijn zoon wilde namelijk ook heel lang gepureerd eten.

Ik ben trots op mezelf dat ik het zo lang heb volgehouden, ook al gaf mijn lichaam en mijn man ook dat ik moest stoppen met bv. Ja mijn man ook, hij wilde dat ik veel eerder stopte omdat ik gewoon zo moe en veel ziek was. Maar   ja, wat doe je als je kindje niets anders wil drinken dan de borst????
Verder hebben we vandaag een leuke verjaardag gehad en is ze flink verwend.....
groetjes een trots borstvoedende moeder........

 
Terug
Bovenaan