Predictor ovulatietest

Hallo,
Wij willen graag een tweede kindje. Ik heb een paar maanden hormonen geslikt omdat ik geen regelmatiggebre cylcus had, nu ben ik daar weer even mee gestopt.
Nu gebruik ik de ovulatietesten van predicor. Ik doe de tes t meteen in de ochtend, was meteen positief. En de ochtend erna, en de ochtend erna. Tot ik las in de gebruiksaanwijzing dat met ochtend urine de test niet betrouwbaar is. Ik die middag weer een test gedaan en deze was negatief. Vanochtend weer een test..en weer positief. Ik snap er niks meer van, iemand ervaring. Moet ik nu toch ermee doorgaan of er vanuit gaan dat die ochtend testen wel goed zijn geweest...

Je moet met ovulatietesten inderdaad geen ochtendurine gebruiken, maar wel elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip testen. Dus bijvoorbeeld iedere dag om 14.00 uur of 18.00 uur. Dan krijg je een betrouwbaar resultaat. Die testen zijn ook maar 1 of 2 dagen positief, dan volgt je eisprong. Een positieve test betekent dat je ovulatie binnen ongeveer 48 uur zal plaatsvinden. De test kan dus niet 3 dagen achter elkaar positief zijn...
Ik zou gewoon een nieuw tijdstip nemen ('s middags of 's avonds) en vanaf nu op dat moment gaan testen. Hopelijk kun je zo je eisprong vinden.
Succes!

Groetjes Elin

Hoi Mariekje28,
ik heb ook ovulatietesten gebruikt voor mijn zwangerschap (was in 1x raak!)
maar als je goed de gebruiktaanwijzing leest, moet je normale urine gebruiken van een vast tijdstip, ik deed bijv. rond 4 uur, vlak na mn werk.
Advies niet teveel water drinken, gewoon normaal doen. Dan is je urine ook normaal. Dus geen ochtendurine, dit is te geconcentreerd. Je kan gewoon doorgaan totdat je je eisprong krijgt, dan wordt de T donkerder van kleur. Ik ben 2 wkn bezig geweest met de testen.
Ovulatietesten zijn best duur vooral van predictor, als je er meerdere nodig hebt dan kun je beter bijv. bij Sensitest.nl bestellen. Dit is goedkoper en toch goed!!
Succes en laat het even weten hoe het ging!
Greetz Jan

Dank je.
Ik heb nu ovulatie testen van clear blue, die mag je wel met ochtend urine gebruiken.
Heb ik toen ook gebruikt met m'n eerste kindje en klopte altijd.
Ik had meteen weer een positieve test dus ik weet wat me te doen staat, hihi.

Terug
Bovenaan