prednison?

hallo allemaal ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik weet eigenlijk geen andere sites waar ik deze vraag kan stellen. dus hier komt ie: wie is er zwanger (of ooit zwanger geweest) terwijl ze aan de prednison (medicijn) was? wie heeft hier ervaring mee? graag reacties, groetjes ella
 
Hoi Ella(Mooie naam heb je!! Zeker een kans hebber voor als ons kindje een meisje is!!!)

Ik heb helaas geen ervaring met het gebruik van prednison...Ik zou als ik jou was deze vraag neerleggen bij een gyneacoloog of een internist. Ik weet niet wat voor effect het heeft op het kindje en ik weet ook niet of het  verschil  uit maakt   als je het lang of kort gebruikt.

Groetjes Odette  
 
hoi,

mijn zus is momenteel zanger en tijdens haar zwangerschap aan de prednison gezet ivm het ontbreken van bloedplaatjes, ik geloof dat ze er erg moe van werd maar verder okee was, ze is nu gestopt na een paar weken het hielp niet

gr brenda
 
Hoi, ik heb tijdens mijn hele zwangerschap (en daarvoor) prednison geslikt, maar in een lage dosering (10mg) en dat was niet schadelijk voor de baby. Het komt wel in de moedermelk, dus mag je na het innemen vier uur niet voeden. Wat wil je precies weten? Groetjes, Iris.
 
Hoi,

Ik ben in week 8 aan een prednisonkuur gezet ivm een astma aanval. Eerst via een infuus en later moest ik met pilletjes afbouwen. Die dosering was van 60mg tot 0. Best hoog vond ik zelf, maar de gyn zei dat dit soort doseringen de placenta niet bereiken dus dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Dat doe je natuurlijk toch wel, maar inmiddels ben ik 4 echo's verder en alles is goed. Dus eindelijk maak ik me nu geen zorgen meer. Voor de duidelijkheid: ik gebruikte het niet voor de zwangerschap, maar door omstandigheden had ik geen keus. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Hai Ella,

In mijn vorige zwangerschap had ik een hernia en ben hier tenslotte ook aan geopereerd in mijn zwangerschap. Er is toen echter ook in mijn zwangerschap Pretnison in mijn rug gespoten. Ik heb toen eerst gevraagd wat de gevaren hiervan waren en mij is toen door het ziekenhuis verteld dat het na de 13e week niet echt meer kwaad kon doen maar dat er nooit onderzoek naar is gedaan.

Mijn dochter is uiteindelijk hartstikke gezond geboren en ik ben nu in verwachting van een tweeling.

Veel succes,
Marielle
 
Terug
Bovenaan