PREGESTIMIL

Hallo, Ik heb een zoontje van bijna 16 weken (4 maanden) met een koemelkallergie.
Hij krijgt nu Pregestimill waar hij het goed op doet(lijkt op nutramigen).
Maar hij eet nog steeds om de 3 uur en slaapt 's nachts niet door (een enkele keer daar gelaten).
Zou het komen omdat de voeding licht verteer baar is of is het gewoon zijn karakter?
Heeft er iemand een baby die dit dieet gebruit die wel doorslaapt?
Groetjes Natasja
 
Waarom geef je geen borstvoeding? Dat is het beste bij alle allergiën en voorkomt ook allergiën op latere leeftijd.
Moedermelk heeft de eigenschap dat het 's avonds wat vetter van samenstelling is en daar slapen de meeste kindjes dus langer op.
Bovendien zijn er legio kindjes die met vier maanden nog lang niet doorslapen, het hoeft niet altijd aan de voeding te liggen.
Heeft je kindje het bijvoorbeeld niet te koud 's nachts? Daar kunnen ze ook nog wel eens wakker van worden.

Groetjes Freda
 
Hoi Freda,

Ik voel me wel een beetje aangevallen hoor waarom ik geen borstvoeding geef?
Omdat mijn zoontje helaas niet genoeg zuigkracht had en ik na 2 weken kolven vingervoeden en noem het maar op gestopt ben met borstvoeding tot mijn grote verdriet.
Maar goed dan had hij ook allergische kunnen zijn gezien het feit dat ik ook melkproducten dronk en dan kom je er nog later achter.
Koud heeft hij het niet want hij heeft een pyama en slaapzakje aan en licht onder 1 dekentje.
Hij drinkt zijn fles ook gulzig op dus heeft echt honger.
Maar goed bedankt voor je advies.
Natasja
 
hoi natasja mijn dochter is nu ook 16 weken en wil ook nog vaak de fles om de 3 uur hebben, s,nachts wordt ze de laatste tijd ook steeds om 0.300 uur wakker en als ik dan ga kijken is ze onder de dekens weggekropen en heeft ze het volgens mij koud ik stop haar dan weer goed in maar geef haar niets te eten en ze valt dan wel weer in slaap , het is op zich wel typisch want al die weken ervoor sliep ze gewoon door , ik denk niet dat het echt iets met dieet voeding te maken heeft. groetjes cal
 
Hai,

Mijn dochtertje van 4,5 maand krijgt Nutramigen en eet om de 4 uur maar soms redt ze dit niet en wil ze inderdaad eerder eten. 's Nachts is ze ook vaak wakker, maar ik laat haar dan liggen en dan valt ze weer in slaap. Maar ik hoor vaak dat kinderen die eerst doorsliepen op een gegeven moment weer een periode krijgen dat ze 's nachts wakker worden. Ik heb een aantal weken wel 's nachts haar aandacht gegeven toen ze wakker werd, dmv speen of troosten maar dat werkte alleen maar averechts en dan werd ze om het half uur wakker en dan wilde ze haar speen weer. Ik heb haar toen een paar nachten haar gang laten gaan en nu gaat het beter. Maar het blijft moeilijk om voor je kindje de juiste oplossing te vinden, want ieder kind is weer anders.

Succes en sterkte.
 
Terug
Bovenaan