pregnyl injectie

ik had een vraag over de pregnyl injectie.
ik heb 'm voor de 1ste x gezet.
vond het inspuiten gevoelig.
en ook nu is de plaats van prikken nog erg gevoelig.
(schuin onder de navel)
ik heb ook een rode plek, dat had ik wel verwacht.
maar het gevoel... is dat bekend??

groetjes, jana.

hoi,

ik heb gister avond mijn pregnyl gehad en was idd een beetje gevoelig maar de assistente van het ziekenhuis zei je moet na het prikken de huid een beetje masseren zodat je er minder last van hebt en omdat je dan minder gauw blauwe plekken krijgt. schijnt ook dat het dan eerder wordt opgenomen ???
ook spuiten ze de vloeistof langzamer in als de puregon omdat de pregnyl dikker schijnt te zijn . en wat ook helpt is de vloeistof op kamertemp. laten komen voor het te gaan spuiten.
en moet zeggen dat ik er nu minder last van heb als vorige maand

veel succes en als je te lang last blijft houden of het erger wordt toch maar even de ha bellen of het ziekenhuis

groetjes moekje

hoi moekje,
merci voor je reactie

ik heb de injectie uit de koelkast gehaald en gelijk geinjecteerd....
zal het de volgende x op kamer temp. laten komen.
(hoop dat t niet nodig is)
op de plek waar ik heb geprikt is mijn huid ook wat dik.
en nu een dag na de injectie is mijn buik wat opgezet.
en heb ik een ongesteldheidsgevoel.
(vollig, beetje pijnlijk)
is dat normaal?
is dat mischien je eisprong?

groetjes,
jana.

Hallo dames,

Ik heb helemaal geen last gehad van pijn of zwelling. Zo zie je maar weer...iedereen reageert anders. Bij mij voelde het net als de puregon prik.

gr.Ing

Hoi Jana,
Ik heb er nog geen ervaring mee hoor, maar moet omdat ik in de zorg zit ook mensen injecteren......
Wat ik eigenlijk raar vond is dat ze blijkbaar niet gezegd hebben dat je de vloeistof uit de koelkast moet halen en op temp moet laten komen alvorens te injecteren......
Meestal staat dat ook wel ergens beschreven.
Het kan zijn dat je net op een gevoelig plekje hebt gespoten, net naast een adertje ofzo. Misschien dat de volgende keer toch weer beter gaat.
Sommige injecties mag je juist niet masseren, maar als ze dat in het ziekenhuis doen, zal het geen kwaad kunnen.
Succes verder hoor!!!!

Hallo!

Ja bij mij is de Pregnyl ook altijd erg gevoelig, doet zeer, brand, ik kan vaak soms niet eens meer lopen na die injectie.

Dus no worry's fijn is het niet maar het hoort erbij!

Succes met je behandeling!

Cynthia

Hoi Jana,

bij mij voelt de pregnyl altijd als een mega blauwe plek, alleen is er niets te zien.
Maar het is wel een goed idee om het goedje op kamertemp te laten komen. Zo leer je nog eens wat op een doordeweekse woensdagavond.

Groetjes Kippie.

Terug
Bovenaan