pregnyl, puregon

eigenlijk hoor ik niet meer op dit forum maar toch wil ik jullie een hart onder de riem stoppen.

Ik ben nu 22 jaar en werd vrij laat ongesteld voor de eerste wat gelijk ook de laaste keer bleek toen was ik 18 jaar. Wat bleek ik had PCO, wat inhoudt dat je  stressblaasjes om je eierstokken heen hebt waardoor je dus nooit ovuleert.

Aangezien mijn man en ik graag kinderen wilde mochten we gelijk door naar de gyneacoloog. Dan komen er best veel onderzoeken en begint de behandeling.

Het eerste wat geprobeerd werd is primolut slikken daar raak je ongesteld van en na de dagen dat je menstruatie gestopt was moest ik clomid slikken om een eitje te laten reipen. Dit lukte helaas niet want ik reageerde er helemaal niet op. Wel kreeg ik er enorme opvliegers van.

Toen hebben we hetzelfde weer een keer gedaan alleen was toen de dosering van clomid wat wel wat effect gaf maar niet voldoende. Ik moest daarbij om de 2 a 3 dagen terug voor een echoscopie om de groei van de eitjes  in de gaten te kunnen houden.

Daarna ben ik begonnen met het spuiten van een hormoon puregon. Dit moet je dagelijks 1 keer spuiten en ik moest het 9 dagen aanhouden

Na elke dag of om de dag op controle te zijn geweest, want met spuiten ben je veel directer bezig op de eitjes en dit kan een enorme groeiespurt geven dat ze of te vroeg ovuleren of dat in het ergste geval je eierstok kan laten springen.

Deze methode sloeg wel goed aan en 2 dagen na de laaste spuit moest ik naar de huisarts om een injectie pregnyl wat voor een ovulatie zorgt. daarna moet je zeg maar op commando het doen zo vaak als je wil en kan binnen die 40 uur.

en daarna komen de spannende weken van het wachten.

En wat bleek ik was zwanger.

Ik weet dat er bij velen veel langere tijd overheen gaat, maar ook als je zo'n behandeling hebt meegemaakt blijft je zwangerschap ook best wel spannend

Allemaal heeeel veel sterkte en voor vragen mail me gerust

groeten,

debora

Hoi,
Wat fijn om te lezen. Ik ga nu ook beginnen peragon en pregnyl. Het laatste gebruikte ik al. Hoop enorm dat het snel raak mag zijn (ben al 3 jaar bezig....grrrr soms frustrerend). Maar jouw verhaal geeft de burger weer moed!!

enorm bedankt!
knuf
Sjan

quote: Sjanneke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2005 17:53:06'));

Hoi,
Wat fijn om te lezen. Ik ga nu ook beginnen peragon en pregnyl. Het laatste gebruikte ik al. Hoop enorm dat het snel raak mag zijn (ben al 3 jaar bezig....grrrr soms frustrerend). Maar jouw verhaal geeft de burger weer moed!!

enorm bedankt!
knuf
Sjan

ik moet ook zeggen dat ik helemaal geen last had van de puregon. de eerste keer jezelf prikken is een beetje eng maar daarna gaat het wel. je moet gewoon flink in een plooi knijpen en daarna rustig masseren.

hou je me op de hoogte hou het gaat?
groetjes

debora

Tuurlijk hou ik je op de hoogte!! Mijn ongesteldheid komt er bijna aan en ik moet zeggen dat ik er wel zin in heb om van start te gaan. Ik ben er op dit moment erg rustig onder en hoop dat alles goed aanslaat zodat we kansen krijgen om te mogen genieten van een zwangerschap. Dat lijkt me het mooiste wat er is. Dat je iets voelt groeien en bewegen in je buik. Soms denk ik wel eens het gaat nooit lukken. Er zijn namelijk diverse mensen in onze omgeving die geen kinderen kunnen krijgen en dat kan best afschrikken. Ik moet daar niet te lang over nadenken en gewoon afwachten.

Dikke knuf Sjan

Terug
Bovenaan