Pregnyl

Hoi,

Wie heeft er al ervaring met het spuiten van Pregnyl?
De naalden zijn veel groter en langer dan die van decapeptyl en Gonal-F, dus ik ben zo benieuwd (win het niet angstig noemen) hoe jullie dat ervaren.

Stella
bezig met 1e ICSI, na 2,5 jr kinderwens, 13/6 1e follikelmeting

Lieve Stella,

De naalden zijn inderdaad langer en iets dikker maar denk er bij het injecteren gewoon aan WAAROM je het doet....
Injecteer de vloeistof niet te snel,dat is wat pijnlijker maar dat voel je vanzelf
Verder gewoon dezelfde techniek hanteren als bij de andere injecties, pak een goede huidplooi en 'spuiten maar'  
Het viel mij alleszins mee, dus ik ben ervan overtuigd dat het ook bij jou zal meevallen !

Succes ermee (wanneer moet je eigenlijk pregnyl spuiten ??)

Liefs,SunshineJo

Hoi Sunshine Jo,
Fijn dat je zo snel reageerde.
Ik zat er best een beetje mee. Ik heb hiervoor ook Zoladex moeten spuiten maar dat gebeurde altijd door de huisarts (voordeel was dat het maar 1x per maand moest) en die naalden waren volgens mij even groot. Moet je ze trouwens schuin prikken of recht net zoals de andere spuiten, heb de beschrijving nog niet gelezen hoor!
Ik heb nog geen idee wanneer ik moet beginnen. Morgen weet ik waarschijnlijk meer, dan heb ik mijn eerste follikelmeting. Op mijn schema hebben ze ingevuld dat de punctie waarschijnlijk rond de 20ste juni ligt.
Liefs Stella

Hoi Stella,
Die zoladex ken ik ook, die deed de huisarts inderdaad altijd
Ik prikte die pregnyl schuin, zeker omdat de naald nogal wat langer is, dat gaat prima
Gelukkig heb ik het geluk dat mijn vriendin huisartsassistente is en de pregnyl wel voor mij heeft gemengd (zeker omdat ik nogal zenuwachtig was dat het zou omvallen na het gemend te hebben en daarmee mijn hele poging zou mislukken)
Ik heb wel zelf geprikt en dat ging echt goed hoor
Ik weet zeker dat je het kunt !

Liefs, sunshineJo

Terug
Bovenaan