Pregnyl

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ben mamvanjesse en 26 jaar.Zoals de naam als zegd ben ik moeder van Jesse die in nov 4 jr word.Sinds aug 2006 gestopt met de prikpil en toen niet ongesteld geworden, vanaf september vorig jaar in de mm.
Zit nu in de derde ronde clomid, eerste ronde had ik 50 mg maar daar kreeg ik overstimulatie van, had 3 eitjes, allemaal groot.Nu voor de tweede keer slik ik een halfje clomid, vorige maand 2 eitjes, maar niet zwanger.Zit dus nu in ronde 3 met clomid 25 mg.
Er zijn al een aantal onderzoeken bij ons geweest maar er is geen reden dat ik niet zwanger wordt, onbegrepen niet zwanger noemen ze dat.Met Jesse was ik in de 2e ronde al zwanger!
Nu had mijn arts het over het spuiten van pregnyl, graag wil ik jullie ervaringen horen.Heb dus wel gewoon een goede eisprong, maar waarom ik niet zwanger wordt???
Wie spuit pregnyl, moet je dat zelf doen, of wordt dat in het zh gedaan?Waarvoor slikken jullie het??Bij mij wordt het eventueel gedaan om de innesteling te bevorderen, iemand ervaring???Hoop van jullie te horen

liefs mamavanjesse

Hoi,

Ik heb o.a. Pregnyl gespoten i.v.m. IVF behandeling.
Ik kreeg kleine ampullen, 1 met een soort poeder en 1 met vloeistof.
Ik moest dit bij elkaar in doen en dan zelf in mijn buik spuiten.
Het zelf spuiten is mij erg meegevallen, heb hier wel eerst uitleg over gekregen.
We waren met 6 stellen bij elkaar en kregen uitleg over hoe we moesten spuiten, we moesten toen ook proef spuiten.

Wens je veel succes.

Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

hoi mammajesse,

Allereerst wel grappig die van ons word in december 4 jaar en heet jessey!!!!
dit ter zijde.......
Na 3 1/2 jaar proberen eindelijk in mm, al klinkt dat misschien ook wel een beetje raar voor mijn eerste zwangerschap heb ik een bbz gehad daardoor mis ik nu een eileider vandaar dat we iui gaan doen

Ik ga ook beginnen met het spuiten en heb ook een gewone eisprong.
Zoals ik heb begrepen moeten wij het doen zodat de eitjes sneller en beter rijpen zodat de kans op een zwangerschap groter is, daarna een andere prik ( kan me de naam even niet herrinderen) die spuiten we de dag voor insemineren in de buik.
zodat de eitjes zich nestelen en openstaan voor bevruchting.Heb samen met mijn man een prikinstructie gekregen en folders daar staat vind ik het ontzettend goed in beschreven hoe het werkt.
Wij gaan 1 september eindelijk beginnen en ik kan alleen zeggen dat ik denk dat het prikken opzichzelf wel mee moeten vallen want het is hetzelfde systeem die mensen met suikerziekte moeten spuiten!!!!( ik moet toch ook possitief blijven..brr)
Al het begin in spannend en ik ben ook wel een beetje zenuwachtig hoor........daarom mag mijn man de eerste keren spuiten zodat hij ook een beetje het gevoel meekrijgt wat ik door ga maken......misschien een tip!!!!

Heel veel succes en ik hoop voor ons allemaal dat het prikken mee gaan vallen en dat we tot een leuk en goed resultaat kunnen komen....

groetjes angelica

quote: angelica reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-08-2008 16:15:13'));

hoi mammajesse,

Allereerst wel grappig die van ons word in december 4 jaar en heet jessey!!!!
dit ter zijde.......
Na 3 1/2 jaar proberen eindelijk in mm, al klinkt dat misschien ook wel een beetje raar voor mijn eerste zwangerschap heb ik een bbz gehad daardoor mis ik nu een eileider vandaar dat we iui gaan doen

Ik ga ook beginnen met het spuiten en heb ook een gewone eisprong.
Zoals ik heb begrepen moeten wij het doen zodat de eitjes sneller en beter rijpen zodat de kans op een zwangerschap groter is, daarna een andere prik ( kan me de naam even niet herrinderen) die spuiten we de dag voor insemineren in de buik.
zodat de eitjes zich nestelen en openstaan voor bevruchting.Heb samen met mijn man een prikinstructie gekregen en folders daar staat vind ik het ontzettend goed in beschreven hoe het werkt.
Wij gaan 1 september eindelijk beginnen en ik kan alleen zeggen dat ik denk dat het prikken opzichzelf wel mee moeten vallen want het is hetzelfde systeem die mensen met suikerziekte moeten spuiten!!!!( ik moet toch ook possitief blijven..brr)
Al het begin in spannend en ik ben ook wel een beetje zenuwachtig hoor........daarom mag mijn man de eerste keren spuiten zodat hij ook een beetje het gevoel meekrijgt wat ik door ga maken......misschien een tip!!!!

Heel veel succes en ik hoop voor ons allemaal dat het prikken mee gaan vallen en dat we tot een leuk en goed resultaat kunnen komen....

groetjes angelica

( ik hoop dat ik het goed begrepen heb anders iemand die het heel goed kan uitleggen????)

Hoi,

Ik heb een pregnyl prik gekregen 36 uur voor de inseminatie. Dit werd in het ziekenhuis gedaan. De pregnyl gebruiken ze voor de eisprong.
Op maandag kreeg ik een echo om te kijken hoever het eitje was. De zelfde avond om 22.00 uur kreeg ik pregnyl toegediend en op woensdagochtend was de inseminatie. Met pregnyl heb je een iets grotere kans op een zwangerschap.

groeten
jama

spuiten ze bij jou in het ziekenhuis???
ik heb alle "troep"mee gekregen en moet het allemaal zelf doen!!!
Het spuiten zelf valt me wel mee maar vind het idee van pregnyl wel een beetje eng vooral omdat ie wat dieper moet....ben toch geen verpleegster ik doe het niet elke dag hoor!!!
Ik merk het wel ik hoop dat het meevalt!!!

groetjes angelica

Hallo,

Ik ga ook naar het ziekenhuis (tussen de 24 en 36 uur voor de inseminatie)
Ik moet het zelf halen bij de apotheek maar de assistente in het ziekenhuis zet de pregnyl prik in mijn bil. Ben blij dat ik het niet zelf hoef te doen.
Volgende maand moet ik mezelf ook spuiten met Puregon en dat vind ik al eng genoeg.Hopelijk is het niet nodig en blijk ik gewoon zwanger te zijn...tot nu toe wel wat lichte streepjes voorbij zien komen, maar ook andere testen die het niet aangeven. Pffff word gek van onzekerheid...wel of niet zwanger.

Gr. Niek

Hallo,

Niek, had ook op het zwanger worden forum gereageerd, een streep is een streep!!!Ik ga je maar voorzichtig feliciteren!!!Hier komt ie!!GEFELICITEERD!!!En anders doe je woensdag op je NOD nog een test, dan zal de streep ws duidelijker zijn!!!
Heb nu voor de eerste maand menopur, en pregnyl zelf gespoten,jaja ik moest het toch zelf doen!!!
Nu is a.s zaterdag mijn NOD, vindt het erg spannend!!!

liefs mamavanjesse

Terug
Bovenaan