Premature baby

<p>Mijn dochter is met 32.5 weken geboren. </p><p>Ze is nu sinds vandaag thuis en ik krijg haar moeizaam wakker met eet tijden. </p><p>Iemand tips hoe ik haar beter wakker krijg, überhaupt wakker krijg? </p><p>Ik moet er minimaal 2u tussen laten zitten maar soms is t langer dan ik eigenlijk wil. </p><p>Iemand tips? </p>

Komt ze uberhaupt wel eems zelf voor drinken? Hoeveel dagen is ze op het moment? 
Zeker bij een prematuur moet je proberen haar om de 2 uur te voeden zodat ze kan groeien.
Als je bv geeft extra kolven zodat je melkproductie iig goed op gang komt. En dit geven. Haar wat bloter leggen kan helpen krijgen het wat kouder en vinden ze niet leuk. Plagen onder de voet, in de handjes, mutsje afdoen. Onder de kin/keel kriwbelen tikdens het voeden voor stimulatie. Probeer verschonen, tempen alles waardoor ze bewogen wordt kan helpen

Ze is nu 3 mnd dus de prematuriteit is ze ip ‘kwijt’ in cijfers. Maar in haar gestel niet. Ze is sinds vrijdag van de neussonde en dus sondevoeding af. We hebben haar laten ‘hongeren’ om te zien of ze dus wel zelf komt voor de voeding. 
Overdag doet ze dit redelijk maar later op de avond en snachts is t lastiger. Probeer elke keer van alles maar helaas werkt tot nu toe weinig. 
Bedankt voor je tips

Mijn dochter vertoonde ook prematuur gedrag en dronk ook moeilijk. Kwam niet zelf voor de voeding. Wij hebben met name mutsje af, onder de voetjes kriebelen en blazen in het gezichtje gedaan. Dit hielp enigszins. Ik heb toch maar een lactatiekundige ingeschakeld, want ze groeide gewoon te weinig. Zij had ook wat handige tips, met name het aanleggen, dus manier van drinken, niet perse slde stimulatie. Misschien een idee om iemand mee te laten kijken? Is best lastig he die zorg rondom je kind. Succes!!

Ik zou me er niet teveel zorgen om maken en proberen om haar de nacht door te laten slapen. Misschien is het wel een doorslaper? 
Mijn zoontje is nu 8 mnd, is met 32+1 geboren en we hebben ook altijd strakke tijden aangehouden en hem op voedingsmomenten wakker gemaakt; hij komt ‘s nachts nu nog steeds voor voeding. 
Hoe is haar gewicht en hoeveel drinkt ze op een dag in totaal? 

Terug
Bovenaan