Prematuur dochtertje drinkt slecht

<p>Hallo lieve papas en mamas, </p><p>Mijn dochtertje is geboren met 33 weken. Ze was uitgerekend op 23 januari maar kwam dus 7 weken te vroeg..</p><p>Ik vraag me af hoe andere kindjes  het doen qua drinken en ontwikkeling enz. </p><p>Ik loop namelijk tegen het volgende aan:</p><p>Ze drink borstvoeding maar ze pakt de borst niet dus kolf ik elke x voor haar en dit doe in een flesje. Ze drinkt nu al weken niet meer dan 70/80 per voeding en krijgt 7 voeding op een dag.</p><p>n het ziekenhuis zeiden ze dat ze elke week 5 a 10 ml omhoog moet gaan. Dus ze had onderhand rond de 110/120 moeten drinken per voeding.. .</p>

Wat goed dat je kolft voor je dochter zodat ze toch bv kan krijgen! Groeit ze goed en heeft ze voldoende plasluiers? Dan zou ik me niet teveel zorgen maken, eventueel ander flesje/speen proberen. Heb je al contact gehad met een goede LK of met het CB hierover? bij gezonde, voldragen baby’s geldt de formule bij bv: maand 1: 150xgewicht:aantal voedingen, maand 2: 140 en maand 3: 130. Dit is een gemiddelde, maar ik weet niet of je deze tabel ook mag gebruiken bij prematuren en of je uit moet gaan van de geboortedatum of uitgerekende datum. Ga je regelmatig wegen?

Zover ik weet, gaat voeding volgens gewicht en op wat de kleine zelf aangeeft. Je kunt ze immers niet dwingen om meer te drinken. Onze dochter is drie weken te vroeg en in het begin hebben we enorm gestoeid met borstvoeding en bijvoeding. We begonnen met 20 ml bijvoeding dit ging op haar eigen verzoek steeds wat hoger. Nu geven we alleen nog flesvoeding. We bieden 120 ml per fles 6x per dag aan. Dit mag ze volgens haar gewicht nu drinken. De ene keer gaat de fles leeg de andere keer niet. Ze regelt dit vanzelf. De leidraad die ons is gegeven; is ze alert? Groeit ze goed? Heeft ze genoeg plas en poepluiers? Dan weet dat ze voldoende binnen krijgt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Mijn dochter dronk in het begin erg veel en ging rap omhoog qua ml's Toen ze een maand oud was zat ze op flessen van 150 ml en ik dacht dat ze snel wel weer zal ophogen maar ze is nu 11 weken oud en zit nog steeds op 150 ml. Alleen de fles om 23 uur is 180 ml. Ze geven vaak zelf wel aan wanneer ze meer willen hoor. Niet teveel vasthouden aan de richtlijnen, ieder kindje is anders :)

Onze premature zoon is 8 weken te vroeg geboren en herken wel wat je zegt. Wel zijn mijn man en ik zover dat we vooral naar hem kijken en als hij groeit en zich ontwikkelt is dat voor ons misschien wel belangrijker dan alle lijntjes en grafieken. Onze zoon is in september geboren en krijgt nog steeds 8 voedingen per dag en hij drinkt ( als hij zelf drinkt want hij heeft nog een sonde) steeds 65ml per keer.

Onze premature zoon is 8 weken te vroeg geboren en herken wel wat je zegt. Wel zijn mijn man en ik zover dat we vooral naar hem kijken en als hij groeit en zich ontwikkelt is dat voor ons misschien wel belangrijker dan alle lijntjes en grafieken. Onze zoon is in september geboren en krijgt nog steeds 8 voedingen per dag en hij drinkt ( als hij zelf drinkt want hij heeft nog een sonde) steeds 65ml per keer.

Hoi! Onze dochter, 11 weken te vroeg geboren drinkt nu 5x130ml en dat rekent de kinderarts uit met het sommetje wat al eerder genoemd is: 150xgewicht in kg : door aantal voedingen. 
Heb je dat al uitgerekend? Is ze wel gegroeid? 
Ligt het volgens jou aan de fles of aan de techniek? Anders kan je nog een logopedist vragen. Heeft ons veel goede tips gegeven!
succes! 

Dankjewel voor alle reacties. Heel lief dat jullie reageren. 
Ik probeer zoveel mogenlijk naar haar te kijken maar sommige mensen zijn wat strenger dan andere en als ik dan zeg dat ze maar 70 drinkt kunnen ze me echt onzeker maken.
Bij prematuur kindjes is het anders dan kindjes die optijd zijn geboren. Ja ze krijgt nu ook 8 x p.d. En ben gisteren toch even langs cb weer gegaan en ze groeit volgens de curven.
Ik gebruik avent flesje omdat ik dr brown 4x niks vond. Is er miss een ander flesje?.. Ze kokhalfst soms ook welleens als ze echt niet meer wilt drinken.
In het ziekenhus hebben ze me ook echt geleerd dat het eten een genot moet zijn en dat voorseren juist tegenwerkt dus dat doen we ook echt niet.  Logopodist heeft nog niemand geadviseerd.. 

Terug
Bovenaan