Prematuur en fruithap

<p>Wanneer beginnen met fruithap? </p><p> </p><p>Advies van het ziekenhuis arts en consultatieatts was va af de uitgerekende datum en dan 4 maandjes. Vandaag werd er dus weer wat anders gezegt. Ik mocht er al mee beginnen. Hij is van 26 Feb maar eige kijk 9 april</p><p> </p><p> </p><p>Wat hebben jullie gedaan? </p>

Wij hebben altijd het advies gekregen vanuit het ziekenhuis om het eten te corrigeren en zijn pas met 6 maanden (2 mnd te vroeg geboren) begonnen met andere voeding dan de fles.
Onze zoon wordt zaterdag 1 en het opbouwen van de hapjes is fantastisch gegaan.
Succes!

Bij mij advies om gewoon vanaf de geboren datum te rekenen (zoontje is een maand te vroeg geboren) omdat hij na 6 weken al middenin de groeicurve zat voor “normale” baby’s. Zijn ontwikkeling gaat ook gelijk op, hij kan bv al rollen en houdt heel goed zijn hoofdje omhoog bij tummy time, schaterlacht naar ons en kan al speeltjes met beide handjes vastpakken. Hij is nu 4 en halve maand, net begonnen met de groentehapjes, hij vindt het wel interessant maar heel veel gaat er nog niet naar binnen.

Het lijkt mij ook dat het per kind verschilt, maar prematuren zijn altijd onder behandeling van de kinderarts dus ik zou dit wel zeker met hen afstemmen.
Wij hebben ook gewacht tot hij gecorrigeerd 4 mnd was, in onze geval was hij 6 mnd oud. Hij was daar eerder ook nog niet aan toe. Ook langzaam opgebouwd. 

Terug
Bovenaan