prematuur kleding

A

Anoniem

Guest
hallo,

mijn broer krijgt waarschijnlijk een prematuur baby. Zijn vriendin is nu 31 weken zwanger en het kan zijn dat de baby al heel snel geboren gaat worden. Daarom zijn ze opzoek naar leuke prematuur kleding. Dus geen pakjes met beertjes en nijntjes ofzo want daar houden ze niet van. Wie kan hun helpen?

Groetjes linsey

Hallo,
Wij hadden ook een prematuur kindje. Hij woog 1795 gram bij de geboorte. Hij had maat 42 bij de geboorte. Dit kan je kopen bij Prénatal, Duimeland en C&A. Ze hebben er van alles. Van heel zoet tot heel neutraal.
Nathan is geboren met 36 weken maar hij was niet alleen prematuur maar ook dysmatuur. Dat houd in dat hij voor de duur van de zwangerschap veel te klein was. Hij is blijven steken bij 32 weken.
Ik hoop dat je er wat mee kan!
Groetjes Karin mamma van Nathan 02-07-07

Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met een prematuur kindje maar ik koop veel kleertjes voor mijn dochtertje bij Babyplanet en zie daar altijd een rek met maat 44 (en volgens mij nog kleiner) hangen. Schattige kleertjes zonder nijntjes etc. Gewoon hele lieve kleertjes. Volgens mij van het merk Feetje en Babyface.
Gr. Floor

Hai,

Ik heb zelf een Dysmatuurtje gehad. Hou er bij het kopen wel rekening mee dat een kindje van 31/32 weken nog lang niet in maat 44 kan dus de gewone prematuurcollectie niet past mits het een opvallend grote baby is maar dat is meestal niet het geval. Tevens is het zo dat de kindjes van deze leeftijd de couveuse in gaan en de eerste weken geen tot weinig kleertjes dragen. Ik zou dus zeker niet kleiner kopen dan 44 want dan is de kans groot dat het kindje het helemaal niet gaat dragen. Als je 44 koopt dan kan het kindje het aan op het moment dat het kleertjes mag gaan dragen en/of naar huis mag. Is wel zo leuk toch? Enne inderdaad daar zijn hele leuke dingen in te krijgen als je maar bij de goede winkels koopt. Ik ben zelf helemaal niet van de Nijntje maar heb toendertijd bij Prenatal wel wat leuke dingetjes kunnen kopen in 44. Ze hebben er bv extra zachte broekjes en das wel zo handig want ze zijn erg teer die kleintjes.
Op www.prematuur.nl kun je leuke setjes bestellen in de kleinste maatjes. Tevens is dit een leuk adresjes: www.lief.nl Van LIEF zijn er namelijk hele stoere en schattige prematuurkleertjes te krijgen.  Ik zou hier erg blij mee zijn. Geen nijntje wel erg stoer en tevens een klein maatje.

Succes!
gr.Ing

En oja als je wat bij LIEF besteld(leveren snel)...neem dan de witte versie. Witte kleertjes staan het allerleukste bij die hele kleintjes enne lekker neutraal als je het geslacht niet weet. Als ik nu die prematuurkleertjes van LIEF zie dan denk ik aaaaaaaaaaaaah! Enne ik ben dus ook anti nijntje dus het is een aanrader!
Ik heb trouwens vanaf 32 weken tot 37 weken plat gelegen met gescheurde vliezen en ons meisje was 2500 gram dus het kan nog ff duren mss..... Ze heeft toen nog een maand in maat 44 gezeten dus die moet voor jou zeker goed zijn.
gr.Ing

ok nu lijk ik een beetje een stalker maar dat is niet het geval. Ik heb meer last van een shopverslaving en de neiging die met iedereen te delen.... Ik zit dus nog steeds bij LIEF op de site en zie dat ze echt geweldige omslagdoeken hebben die nog een berichtje hier waard zijn. Ik weet niet wat jullie budget is maar als ze niet van zoet houden dan is zo'n witte LIEF doek het helemaal!! Die hele kleintjes houden zichzelf maar moeilijk warm dus je hebt altijd veel omslagdoeken nodig. Wij hadden er meerdere en dan nog zitten ze soms allemaal in de was. Als ik dus in jouw schoenen stond en ik zocht een mooi cadeau wat volop gebruikt gaat worden dan zou ik die witte LIEF omslagdoek kopen. Kun je vinden onder het kopje verzorging.

NU BEN JE ECHT VAN MIJ AF want mijn niet meer zo kleine meisje wordt wakker!

doei

Hallo,

Rainbowbabies heeft ook kleertjes maat 44 in lekkere felle kleurtjes. Je kunt er ook eventueel een tekst op laten drukken.
www.rainbowbabies.nl

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan