prematuur met krampjes

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is te vroeg geboren, en krijgt Friso prematuur als voeding, maar hij heeft heel erg last van krampjes.Ik kan hem geen andere voeding geven, omdat hij dit moet hebben totdat hij 3500 gram is(en dat is hij nog lang niet).Nu is dus mijn vraag....Wie heeft er tips om zijn leed een beetje te verzachten. Borstvoeding is niet gelukt vanwege de ongelukkige start die we hebben gehad. groetjes
 
Onze zoontjes (ook prematuurtjes) hebben heel veel baat gehad bij Sab-Simplex. Dit kun je receptvrij kopen in Duitsland, en Belgie. Volgens mij kun je het ook bestellen als je niet in de buurt van de grens woont.

Neem anders eens een kijkje op hun website!

Groetjes en veel succes
 
mijn dochter is 8 weken te vroeg geboren en kreeg Nenatal Start tot 3500 gram en dat ging perfect. Misschien kun je vragen of je dat mag gaan geven. Dit moet je halen bij de apotheek maar wordt vergoed door het ziekenfonds.
 
Hoi Kim, Ik ben zelf ook sinds 9 weken moeder van twee prematuurtjes, waarvan de ene nu een week thusi is en overgegaan is op andere voeding. Eerst kreeg ze ook nenatal (let op deze is juist zwaarder te verteren dan de andere voedingen!!!) en nu nutrilon. Ik heb druppeltjes van VSM CINABABY, receptvrij gewoon bij elke drogist en ook speciaal voor darmkrampjes, een paar druppels op de speen en het werkt in ieder geval tegen de pijn. Verder kun je venkelthee zetten, speciaal voor babies anders is deze te zoet , laten afkoelen en een paar (5) cc geven voor de voeding. Masseren, warme handdoek op de buik.....en geduld!!! Ik ga nu over van de gewone nutrilon naar Nutrilon Omneo 2. Bij onze dochter zijn ze bij 2800 gram gestopt met Nenatal. Zo zie je maar dat er steeds verschillend over wordt gedacht, let wel het gaat om jullie kind en als je denkt dat het niet wordt opgelost, heb je zelf de beslissende stem uiteindelijk! Heel veel succes, mocht ik een wondermiddel vinden, zodat wij ook weer eens slapen dan laat ik het je weten!
 
hoi hoi
dat jullie speciale voeding moeten gebruiken.ons meisje is 3 weken tevroeg geboren en woog maar 2580 gram en ze heeft gewoon nutrilon en frisolac gehad.tegen de krampjes heb ik gewoon wat venkelthee door de voeding gedaan en dat werkt aardig
 
Terug
Bovenaan