prematuur voeding

Hallo dames
Wij hebben een jonge man van nu bijna 7 weken oud. Hij krijgt nog prematuren voeding omdat hij 6 weken te vroeg was. Nu vraag ik me af of ik dat dikker kan maken met iets omdat hij heel erg snel drinkt en erg snel weer honger heeft. Misschien dat er iemand ervaring mee heeft of iemand tips wat ik doen om te zorgen dat het eten minder snel verteerd.
Hij krijgt nu 6 voedingen van ongeveer 90 cc meer kan hij niet op dan spuugt hij de speen eruit. Ik hoor het wel als er mensen zijn die tips voor me hebben. Alvast bedankt.

Hoi Kaatje,

Wat en hoeveel een prematuur geboren kindje krijgt wordt altijd bepaald door de kinderarts. Dit omdat er bij een prematuur veel meer factoren zijn dan alleen de groei die bepalen wat goed is voor je kindje. (denk bijvoorbeeld aan rijpheid van de darmen)
Deze vraag zou je dan ook het best aan de behandelend kinderarts in het ziekenhuis kunnen stellen. Die weet precies wat bij jouw kindje de aandachtspunten zijn rondom de voeding en of er iets is waarmee je de voeding veilig kunt verzwaren.

Ik zou niet zomaar zelf gaan sleutelen aan de voeding. Bel gewoon even je KA voor overleg.Misschien dat je kindje toch meer voeding nodig heeft. Dat kan dat welliswaar niet méér per fles zijn (omdat je zegt dat je kindje dan gaat spugen..) maar misschien moeten het toch gewoon 7 voedingen worden!
Nogmaals, je kinderarts is de aangewezen persoon om hier iets over te zeggen, maar ik zou niet zo snel gaan verzwaren. Dat zou namelijk kunnen betekenen dat je kindje iets minder gaat drinken (buikje zit iets sneller vol) en daarmee belangrijke caloriën misloopt.

Waar je wel zelf mee kunt expirimenteren is een andere fles/speen. Misschien kun je een speen vinden met een kleiner gaatje? Als je kindje langer over de voeding doet kan het zijn dat hij langer tevreden is.

Groetjes, May

hoi die van ons waren 4 weken te vroeg en kregen ook prematuur voeding maar dit moesten wij gebruiken tot ze 2500 gram waren weet niet wat ze bij jou daarbij vermeld hebben aangezien je kleine al 7 weken is? zou het inderdaad even overleggen met de arts en anders johannes broodpitmeel fv goed warm doe je eerst één schepje en goed schudden
maar zou het eerst even aan de kinderarts vragen

groetjes Elena

Hallo,

Ik zou maar wel even navragen of dat jou kindjes johannes broodpitmeel mogen hebben.
darmpjes zijn niet volledig klaar voor zomaar iets toe te voegen,
vertering is nog niet optimaal. vandaar ook speciale prematuurvoeding.

succes monique

Terug
Bovenaan