Prematuur

Hallo mensen mijn zus is ook zwanger en ze is gisteren bevallen op 26weken en 4 dagen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben voor de ontwikkeling van de baby en de overlevingskansen.
 
Overlevingskansen vanaf 26 weken zijn tegenwoordig goed/groot. Tussen 24-26 weken is het spannend, daarna gaat het vaak goed. Natuurlijk afhankelijk van of het kindje nog andere problemen heeft misschien... Qua ontwikkeling is het afwachten. Kan alle kanten op en kan je nu nog niets over zeggen. Sterkte met deze spannend tijd!
 
Mijn eerste bevalling was met 31 weken wel iets later maar op de afdeling lopen hele lieve mensen die een hoop kennis hebben als je vragen heb en ik kan je misschien verder helpen? Ik had wel geluk dat alles al vanaf het begin heel goed ging ik dacht dat ik kramp had maar dat bleken weeën te zijn tegen de tijd dat ik door had wat er aan de hand was kwam ik bij het ziekenhuis had ik al 10cm ontsluiting konden ze niets meer doen om het tegen te houden ik hoop dat alles goed gaat!!
 
Oef heftig, dat zal per kindje verschillen, maar in NL zijn ze heel goed qua neonatologie! Hopelijk zijn de longen goed genoeg, das vaak een ding. Zelf geboren (in 88) met 29 weken en niks aan de hand. Maar prematuren kunnen wel vaker ontwikkelingsachterstanden hebben. Vaak trekt dat wel bij hoor. Hopelijk gaat alles goed!
 
Terug
Bovenaan