Prematuur

Helemaal niks. Mijn zoontje is met 36.1 geboren en was 2685 gram. Dus dat was helemaal niet slecht. Het enige waar ik hem mee geholpen heb is zijn buikligging aan het oefenen met hem. Dat duurde ietsje langer voordat ie t door had. Maar goed met 3 maanden ging die toen naar 90 graden omhoog. Verder deed ie t zo goee dat ie voor bleef lopen met motoriek en fysiek.

Er is wel een kans op achterstand daar hebben ze me in het ziekenhuis voor gewaarschuwd maar tot zover nog nika aan de hand. Hij is nu bijna 3 alweer

Gaat het goed met jou meisje? Mooi geboortegewicht? Lang in het ziekenhuis moeten blijven?

Hi, onze dochter is in juni 2019 ook met precies 35 weken geboren met een geboortegewicht van 2680.
Wij mochten na week neo naar huis, ze 72 uur onder de blauwe lamp gelegen, de eerste 3 maanden zijn heel erg pittig geweest door mega veel huilen en verborgen reflux. maar goed, je weet natuurlijk niet of er een verband was met de vroeggeboorte.
na die 3/4 maanden werd ze veel relaxter, ontwikkelde ze zich super goed en nu is het een heerlijke, gezonde peuter die nergens bang voor is, alles leuk vindt, mega sociaal is en hebben we hele gesprekken met volzinnen! 
onderschat niet wat het ook met jou en je partner kan doen, mijn verlof van een pittige baan, was nog niet begonnen, en alles is toch anders dan je je voorstelt, ik mocht gelukkig wel in het ziekenhuis blijven maar natuurlijk wil je met z'n 3tjes naar huis als je kindje geboren is. 

Ik was ook 35 weken toen mijn dochter kwam. Op mijn werk gaf ik aan dat ik de 36 weken niet ging halen. En 2 dagen in mijn net gestartte verlof was ze er. 
Ze woog al 3400 gram. Dat was best een lachwekkend iets in het ziekenhuis. Ons randprematuurtje van gewoon gewicht. Wij zijn beiden groot dus wij konden er ook om lachen. Maar dat heeft ons ook wel parten gespeeld. Ze zag eruit als een heel normale voldragen baby. Natuurlijk hebben ze alle checks gedaan en hebben we een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Maar daarna werd ze behandeld als elke andere voldragen baby. Terwijl wij toch wel dingen merkten. 
Ze was een huilbaby. Eerste 3 maanden 6-9 uur per dag. Had reflux en een kma. Maar dat werd nooit getest, want overal hoorde ik dat babies nou eenmaal zo zijn. Dat we erachter kwamen kwam door de borstvoeding. Die kreeg ze in eerste instantie niet op gang. Ze viel teveel af en kreeg erge geelzucht en uraatluiers. Na opnieuw een dagje ziekenhuis mochten we naar huis zonder dat ze onder de lamp hoefde, met een streng bijvoed en kolf/vingervoed regime. Waarmee ze na een paar dagen wel opknapte. Maar het borstvoeden bleef moeizaam gaan, ondanks mijn inmiddels goede productie. Ze spoog ook zoveel. Het liep in haar slaap gewoon uit haar neusje en mensen vonden het zuur ruiken. Na 3 maanden aanmodderen met een huilbaby, besloot ik te stoppen met bv. Na twee flessen koemelk was ze aan het gillen en kwam er allemaal eczeem op haar gezicht, ook felle diarree. Pas toen zijn we naar een kinderarts verwezen. 
Ook sliep ze de eerste 2/3 maanden nergens anders dan op mij (als ze al sliep). Zelfs op mijn man was drama. Ook snachts sliep ze tegen me aan in bed. Dat werd ook gegooid op gestresste moeder die het niet aan kon om haar kindje te horen huilen. Ik denk dat ze zich gewoon heel slecht voelde door de kma en reflux en dat ze te vroeg geboren is. Veel behoefte aan geborgenheid. 
Dus ja... We hadden, ondanks dat ze mee naar huis mocht, best een moeizame start. En het viel niemand meer op dat ze prematuur was, waardoor we er ook niet zo serieus in genomen werden. 
Gelukkig is ze vanaf 4-6 maanden een heel vrolijke, supergoed groeiende baby geworden. Inmiddels 1,5 en nog steeds een grote meid. En je merkt er niets van. Het eerste half jaar kwam haar motorische ontwikkeling wel overeen met de gecorrigeerde leeftijd. Maar daarna merkten we ook niks meer van dat sommige ontwikkelingen later kwamen. De spreiding wordt dan ook zo groot tussen kindjes. 

Hii

Mijn zoontje is geboren met 31+6 weken.

In totaal 8 weken in het ziekenhuis geweest
4 weken couveuse
1 uur beademing
7 dagen infuus
7 weken sonde voeding

Ik merk dat hij nu met kruipen en zitten een beetje achter loopt maar verder doet hij het goed en merk je eigenlijk niet dat hij te vroeg geboren is.
Veel geluk met de kleine het is een mega zware tijd in het ziekenhuis vond ik iniedergeval maar alles is goed en gezond :)

Terug
Bovenaan