Prematuurtje?

Hoi mama`s,
Ik heb even een vraagje voor jullie en ik weet niet op welk forum ik het moet zetten, dus zet ik mijn berichtje maar hier. Ik ben in maart bevallen van een prachtige zoon, jammer genoeg wel 6 weken te vroeg. Volgend jaar zou ik graag willen proberen opnieuw zwanger te worden, maar ik heb gehoord dat als je eenmaal een vroeggeboorte hebt gehad, je meer kans hebt dat dit nog eens gebeurt. Is dat zo? En weet iemand of ik iets kan doen om het risico op opnieuw een prematuurtje te beperken?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Marian
 
hoi marian,

ik weet wel dat ik 3weken te vroeg geboren ben, en mijn zusje die na mij komt 8 weken te vroeg is geboren. de dokter adviseerde haar dan ook om geen 3de meer te nemen, omdat ze de kindjes steeds sneller verloor. ik durf natuurlijk niet te stellen dat het bij jouw ook het geval zou zijn, maar dit is een ervaring die ik ken.
met mij en mijn zusje is overigens niks aan de hand hoor, we zijn beide gezond voor zo ver je dat natuurlijk kan stellen.
ik denk dat je het beste advies kan vragen bij je ha of vk.
liefs van sandy
 
Hoi Marian,

Ik denk dat het ervan af hangt wat de reden is van de vroeggeboorte (als deze bekend is) en dat je verloskundige of gynaecoloog er een beter antwoord op kan geven.

Ik heb beide situaties meegemaakt in mijn omgeving. De eerste persoon kreeg haar 1e kindje met 35 weken en de 2e met 40 weken. De andere persoon kreeg de 1e met ong. 33 weken en de 2e met ong. 29 weken (dat was echt kantje boord).

Ik zou het met de professionals overleggen. Succes!!

Groetjes,
Jacqueline
 
mijn kinderen zijn allebei met 35 weken geboren,omdat mijn water brak,nu krijg ik er wat voor met 30 weken om het te voorkomen (hopen ze)
maar zeker ben je er niet van,maar mijn kinderen zijn gezonde grote kinderen hoor dus niets mis mee met die prematuurtjes
veel succes maar geniet nu maar eerst van dit wondertje het is nog zo klein
groetjes B
 
Terug
Bovenaan