premie zorgverzekering

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Misschien dat iemand mij kan helpen aan info over het volgende:

Ik betaal nu ongeveer 1000 euro per jaar aan mijn zorgverzekeraar (83 euro per maand). Ik werk full-time. Na de bevalling ga ik misschien nog maar  1 dag in de week werken. Ik ben getrouwd en mijn man betaald hetzelfde.
Weet iemand of ik ook met 1 dag in de week nog ditzelfde bedrag moet betalen of heb ik recht op korting/terugbetaling?
Ik ben eens op een rijtje aan het zetten namelijk hoe we het straks financieel moeten gaan bolwerken en dan ook nog een huis kopen!

groeten Elke

Je premie blijft hetzelfde , mogelijk heb je wel recht op een zorgtoeslag die je bij de belastingdienst kunt aanvragen , maar dit is afhankelijk van jullie gezamelijke inkomen.

Groet Xanthe

Ter aanvulling.... Jullie  mogen maximaal 40.000 euro bruto verdienen om zorgtoeslag aan te kunnen vragen. Dus daarboven krijg je niks terug. Daaronder krijg je dus wel terug afhankelijk van jullie gezamelijke inkomen.

Groetjes Nova

ik werk twee dagen in de week 4 uurtjes op donderdag en 5 of 7 uur op zaterdag
en wij krijgen 43 euro p[ermaand zorgtoeslag en wij betalen 218 samen
ben ook erg benieuwd hoe het loopt als het kindje er is

Nog een aanvulling. . . .
Die 40.000 is niet alleen je gewone inkomen, maar je hele verzamel-inkomen (dus box I, II en III). Mocht je dus  veel spaargeld hebben ofzo dan word alles wat boven het heffingvrije vermogen uitkomt er ook bij opgeteld. (maar niet iedereen komt met z'n spaarcentjes boven de 39.000 euro uit, hihi, wij niet tenminste)
Phira

hmmm dan gaat die vlieger bij ons toch niet op vrees ik. Maar goed, ik kies er ook zelf voor om minder te gaan werken. Eigen schuld dikke bult.
Trouwens ik schrijf in mijn 1e berichtje: betaald met een d dat is uiteraard betaalt met een t!
groeten |Elke

Elke,

wat ik er ook nog aan toe wilde voegen is dat iedere niet werkende Nederlander recht heeft op loonheffingskorting wanneer er GEEN inkomen is. Dus als jij 1 dag gaat werken is er natuurlijk wel inkomen.

Die loonheffingskorting kun je aanvragen bij de belastingdienst en komt neer op 153 euro in de maand. Dit is natuurlijk niet zo veel maar soms is het dus wel makkelijker om helemaal te stoppen met werken als je weet dat je die 153 euro toch betaald krijgt.

Ik zeg dus niet dat ik zou stoppen met werken maar ik zou eens berekenen hoeveel je nog verdient met 1 dag werken en of je dan beter af bent met thuisblijven of werken...Tenzij je natuurlijk heel graag je werk wil blijven doen.

Groetjes Nova

Terug
Bovenaan