Prenataal kolven

Hallo dames,

Ik ben sinds gister (36+2) begonnen met prenataal kolven. Onze eerste kreeg te weinig borstvoeding binnen met als gevolg veel huilen en uraten in haar urine waardoor we na een paar dagen al zijn gaan bijvoeden met kunst voeding. Ik heb toen niet gekolfd, had geen idee hoe en wat destijds haha.
Nu met de verloskundige overlegd om in voren te gaan kolven. Zo krijg ik wat meer zekerheid, heb ik hopelijk een voorraadje en is m’n lijf al een beetje gewend.

Gisteravond voor het eerst geprobeerd en ik was sceptisch maar warempel: er kwamen druppeltjes uit! Helemaal blij.

Zijn er dames met ervaring? Werkte dit bij jullie goed op termijn?

 
Wat fijn dat je al wat druppeltjes gekolfd hebt! Je kunt het in kleine spuitjes bewaren, je mag dan van 2 dagen samenvoegen (als het op dezelfde temperatuur is) en dan invriezen. 


Prenataal kolven helpt niet om je productie na de bevalling sneller of beter op gang te krijgen. Dat gebeurt pas onder invloed van hormonen nadat de placenta geboren is. Maar het kan je wel vertrouwen en rust geven dat je al een voorraadje hebt, en dat kan wel helpen!
Als je ervaringen wilt horen kun je ook terecht op het borstvoedingsforum op Facebook, daar zijn best veel vrouwen die prenataal gekolfd hebben. 
 
Ik heb prenataal gekolfd ivm borstverkleining en ik liever geen bijvoeding van kunstvoeding wilde zo lang mogelijk. Ik had daardoor een aardig voorraadje colostrum opgebouwd. Ben met 37 weken begonnen toen en bevallen met 40+6.

Daarna kwam de kv als een tierelier op gang maar ik weet niet of dat ook daarmee samen hing. Ik vond het wel prettig dat ik toen goed handmatig kon kolven.

Nu zwanger van de tweede en ga het weer doen. Heb destijds overigens met de lactatiekundige dit overlegd.
 
Terug
Bovenaan