Prenataal kolven

Hallo allemaal,

Aangezien de start van de borstvoeding bij de eerste niet soepel verliep o.a. door de vele medicatie die ik heb gekregen tijdens en na de bevalling kwam mijn borstvoeding slecht op gang. Daarom wil ik deze keer starten met prenataal kolven, zodat ik in ieder geval al wat klaar heb liggen voor de kleine man wil dit weer het geval zijn.

Nu ben ik op zoek naar geschikte spuitjes met dop. Of eventueel ander materiaal waarin ik het kan bewaren en invriezen.
Ik heb nog wel borstvoedingzakjes maar die zijn wel erg groot voor de hoeveelheid die bewaard moet worden.

Wie o wie heeft voor mij de gouden tip?

is het uiteindellijk wel gelukt vorige keer met borstvoeding? Hoe lang heb je gevoed? Als je minder dan een jaar geleden bent gestopt krijg je ws wel nog steeds melk als je met de hand kolft (bijv. na een warme douche). Ik test dit stiekem af en toe omdat ik ook een moeilijke start had en heel erg hoop dat het deze keer vlot lukt.

Ik heb mijn kind 1,5 jaar gevoed. In januari gestopt en een paar weken later zwanger geworden ;-) Bij mij komt er nog / weer een heel klein drupje vocht uit als ik test of dit nog lukt (gewoon met duim en wijsvinger dus, niet met een kolf!)

Die spuiten kun je inderdaad bij de apotheek krijgen. Maar die zijn uit te koken. Dus ik zou persoonlijk voor ijsblokjesvormen gaan (siliconen) en die spuiten alleen voor het voeden gebruiken als je wilt vingervoeden bij de tepel. Tenminste ik neem aan dat je het daarom over spuiten had? Misschien is dat niet zo.

Bij de apotheek spuitjes met dopje, of online even zoeken op colostrumspuit, moedermelkspuit en/of voedingsspuit. 

Bij de borstkolfwinkel hebben ze van alles:
https://www.moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl/
Net ook een vacuümkolf aangeschaft. Daar kun je je andere borst extra mee stimuleren tijdens het voeden. Volgens mij hadden ze ook supply voor prenataal voeden

Inderdaad spuitjes via apotheek of internet. Te vinden onder 'colostrumspuit'. Ik doe dit momenteel ook en het werd op een gegeven moment al teveel om in spuitjes op te slaan. Gebruik nu kleine flesjes van de borstkolfwinkel/ ardo/ medela. Ik had daar nog een hele vracht van. Ik las wel als tip om het tot ongeveer 60ml per portie in te vriezen zodat je het snel weer kunt ontdooien. Succes!

Thnx voor jullie tips!

Ik ga morgen even langs de apotheek om te vragen.

De vorige keer kwam het op gang, maar heeft wel ruim een week geduurd. Uiteindelijk heb ik alleen gekolfd en dit via de fles gegeven na van alles te hebben geprobeerd.
Heb helaas niet echt de juiste begeleiding vanuit kraamzorg gekregen. Dus nu kraamzorg gezocht die echt de juiste kennis hebben en die ook samenwerken met een goede lactatiekundige.
Die raden aan om te starten met prenataal kolven. En aangezien ik nu bijna 32 weken ben en er door middel van handkolven al redelijk wat druppels uitkomen, wil ik alvast wat gaan opvangen en over een week of 3 met de kolf het echt al een beetje opstarten..

Terug
Bovenaan