Prenatale depressie?

<p>Zijn er hier dames die een prenatale depressie hebben? Ik vraag me af hoe dit voor jullie is..</p><p>ik ben nu 20weken zwanger, en heb regelmatig last van emotionele buien (zonder reden, of met een hele kleine aanleiding). Na mijn eerste zwangerschap (dit is mijn tweede) heb ik dit ook een tijdje gehad, tot ongeveer 5maanden post partum. Gelukkig zitten er ook genoeg ‘normale’ dagen bij waarbij ik me oprecht gelukkig voel :), maar vroeg me af of ik hier iets achter moet zoeken. </p>
 
Ik zou de verloskundige bellen zeker na je eerste zwangerschap. Ik zeg niet dat je het nu weer gaat krijgen maar de verloskundige kan je misschien tips geven om het te voorkomen 
 
Yup, vorig jaar gehad. Prenataal ging over in postnataal. Nu is de kleine 10 maanden en kan ik eindelijk zeggen dat het 'goed' met me gaat. Maar ik zou het aangeven bij je vk. Zij kunnen bepalen of het 'normaal' hormonaal gedrag is, of iets meer dan dat!
 
Die hormoonschommelingen in de zwangerschap vond ik ook een hel! En die 9 maanden er na ook?. 


Ondertussen ben ik 15 weken zwanger van de tweede en merk ik heel duidelijk wanneer de hormonen opspelen. Ik heb daar ook afspraken over gemaakt met mijn partner, zodat ik er later op terug kan komen en hij niet lullig doet als ik excuus maak. Dat scheelt al een heleboel strijd onderling. 


mocht je twijfelen over hoe normaal je je nu voelt, bespreek het dan met de verloskundige. Je bent niet alleen in je gevoelens en als het te heftig is is er hulp?
 
Terug
Bovenaan