Prenatale depressie

Hey mooie mama's,

Wat voel ik me vandaag naar...
Ik ben nu voor de 2e keer zwanger mijn eerste zwangerschap was zo akelig donker en depressief dat ik ergens echt hoop had dat ik nu wel op een roze wolk zou zitten.
Ik heb er vrede mee dat dat niet zo is maar ik ben zo bang dat het weer zo donker gaat worden als bij mijn eerste.
Ik ben pas 6 weken zwanger dus ik weet niet heel goed wat ik hiermee aan moet.

Heeft iemand tips voor mij?
De vorige keer wisten alleen mijn bete vrienden en man dat ik me zo slecht voelde omdat ik al eens rotopmerkingen gehad had heb ik mijn mond gehouden.

Dit wil ik dit keer anders aanpakken zodat het allemaal toch wat leuker word.

Liefs kell
 
Wat ongelooflijk naar!!
Heb je al een verloskundige? Daar kan je het aangeven en zij kunnen je doorverwijzen naar de POP poli, waar ze je kunnen helpen.

Ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen ♡ zet 'm op!
 
Dank je wel voor je reactie,
ik heb 5 mei mijn eerste afspraak.
Vind het gewoon super jammer voor mezelf. Maar goed toen ik van mijn dochter bevallen was ging ik in 1 ruk van depressie naar de mooiste roze wolk die er bestond. Maar die hormoonschommelingen hebben me goed beet
 
Ik liep zelf bij de pop poli ik kreeg een doorverwijzing van de gynaecoloog 
Ik zou vragen een doorverwijzing aan de verloskundige.
 
 
Ach wat vervelend voor je. Als ik je al advies kan geven zou ik zeggen: volg je eigen gevoel. Praat er gewoon over als je dat wil en laat mensen die zeggen: geniet maar van je zwangerschap hoor!! Gewoon een beetje links liggen. Verder heeft het mij erg geholpen om te denken: alles is tijdelijk en niets is voor altijd. Ook dit gevoel. Knuffel voor jou ?
 
Dank je wel
Ik heb net de verloskundigepraktijk gebeld en even alles uitgelegd.
Gelukkig waren ze heel meelevend en was het allemaal niet zo gek.
Denk dat het ook frustratie is dat ik voel dat t weer lastig gaat worden.
Ze bellen me voor half 5 zeker terug.
Dank je wel voor jullie reacties
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap,
Fijn dat de verloskundigen alvast aan boord zijn. Pre- en postnatale depressie is helemaal niet gek en gebeurt veel vaker dan men ziet. Jammer dat er mensen zijn geweest die je niet hebben gesteund tijdens je vorige zwangerschap.
Zorg voor goede steun vanuit je omgeving, proffesioneel en van vrienden/familie. Diegene die de rotopmerkingen hebben gemaakt, mogen het maar eens zelf beleven voordat ze oordelen. Ik zou het contact met hen maar op een laag pitje zetten (ook als het familie is). Als ze je niet kunnen steunen in je donkerste dagen, hoeven ze ook niet opdagen als het wel goed gaat (is mijn mening).
Succes en dat deze zwangerschap leuker mag worden.
 
Hi,
Ach, heb met je te doen. 
Ik weet hoe je je voelt, heb het 2 keer mee gemaakt. 
Schakel de POP poli zsm in zodat je daar snel terecht kunt. 
Blijf praten met mensen die je kunt vertrouwen. 
wellicht B12 slikken. 
Heel veel succes!
liefs Marieke 
 
Terug
Bovenaan