Prenatale depressie....

Hey hey,

nou zoals de titel het al zegt.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik toch echt last heb van een prenatale depressie.

Mijn vraag is nu heeft iemand er ervaring mee, en hoe heb jij dat opgelost of hoe is dat verlopen want ik weet echt niet wat ik moet doen nu.

groetjes wijdrietjes

Hoi,
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn nicht wel. Zij is in april uitgerekend. Zij loopt bij een psycholoog en slikt medicijnen. ik hoop voor je dat jij niet aan de medicijnen hoeft. Ik zou proberen te gaan praten met een psycholoog. Blijf er in ieder geval niet mee rondlopen. Begrip van anderen is moeilijk te krijgen, omdat iedereen maar zegt dat je blij moet zijn. Succes! Wanneer ben je uitgerekend?
Groetjes Wendy

Hi,

Bij mijn vorige heb ik ook tegen een depressie aangelopen. Deze is toen niet onderkend. Mijn problemen werden geweten aan mijn slechte slapen en ik kreeg daar slaaptabletten voor. Toen ook mijn vader nog eens ernstig ziek werd, werd alles daar op geschoven. Mijn moeder heeft zich in die tijd ernstig zorgen gemaakt of ik wel blij zou zijn met het kindje, want ik schijn er soms best negatief over gedaan te hebben. Ik heb dat zelf minder in de gaten gehad.

Pas veel later, ruim na het overlijden van mijn vader, kwam ik er met een nieuwe huisarts achter dat ik bijna een depressie heb gehad: pre-partum uitputting noemen ze dat met een mooi woord. Ik heb dus geen medicatie gehad tijdens de zwangerschap, maar wel ruim daarna.

Ik denk dat je in ieder geval hulp "moet" zoeken in de psychologische sfeer. Iemand die je kan begeleiden en de oorzaak van deze depressie kan achterhalen. Want als je weet waarom je depressief bent, ben je al op de helft. Het feit dat je het zelf ook onderkend, is al heel goed.