prenatale screening

Hoi Hoi,
ik ben nu 9 wkn zwanger en heb van de week mijn 1e echo gehad, volgende week heb ik mijn intake gesprek en zal ik al een beetje moeten weten wat ik (wij) willen. Ik wilde eerst een combitest (ik ben 37) en denk er nu sterk aan om dit niet te doen maar metteen voor een vlokkentest te gaan omdat dit in dezelfde periode gebeurd als de combi? Ik wil niet wachten tot een VWP omdat dit me té lang duurt en ik ook wil genieten! ik kan nu ook nog niet optimaal genieten, ik ben blij dat ik zwanger ben :) maar het genieten kan ik nog niet.
Groetjes B

hoi hoi

als je erg onzeker er van wordt zou ik idd eerder kiezen voor een vlokkentest omdat dat eerder uitgevoerd kan worden en je eerder kan gaan genieten.

wij doen geen combinatietest(nekplooimeting)
hebben het bij ons zoontje ook niet gedaan.
ik val ook niet in de risico groep (ben bijna 26)
wel een 20 weken echo
die laten we wel doen ivm aangeboren afwijking van mijn zoontje aan zijn nieren.

groetjes moekje 12 wk

Hoi,hoi,

Je moet doen waar jij een goed gevoel bij hebt!
Ik ga wel voor de nekplooimeting+ bloedonderzoek .
Was net 29 toen ik voor het eerst zwanger was zat dus niet in een risicogroep.
Toen ook nekplooimeting laten doen (loopt geen risico op een miskraam)en die was niet goed.
Was geen down syndroom maar andere chromosoomafwijking toen moesten we wel een vlokkentest doen om er achter te komen wat ons kindje had.
Ik vondt de vlokkentest erg pijnlijk en je loopt gewoon een heel klein risico op een miskraam.
Dus als het medisch niet noodzakelijk is zou ik het niet doen.
Maar nog maals dat is iedereen zijn eigen keuze.
Heel veel succes met het nemen van een beslissing!

Liefs Pupke

Terug
Bovenaan