prenatale testen

Ik heb besloten een nekplooimeting in combinatie met een eerste trimester bloedtest te laten doen, ik ben 31, dus ik kom niet automatisch in aanmerking (op eigen verzoek is het gewoon mogelijk)
ik lees weinig over deze testen op dit forum, wie, (evt.ook onder de 36) heeft ook besloten om de testen wel te doen, of wie heeft getwijfeld?
liefs mathilde
 
hoi,

ik ben 32 maar in het vu boden ze me een nekplooimeting aan en dat heb ik dus gedaan, hoofdzakelijk vanwege de extra echo die ik kreeg, ik was het al een beetje vergeten, totdat ik de uitslag kreeg, kans van 1 op 2287 ofzo op een kindje met down syndroom geloof ik was het, alles wat boven de 1 op 300 is goed dat moest het geloof ik zijn, groetjes sandra
 
hoi,

Ik ben 33 en mijn gyn. bood het zelf aan. We kregen ook gelijk te horen dat het goed was (nekplooimeting)dus voor de rest hebben we lekker van de echo genoten....
ik heb wel getwijfeld of ik het wel of niet zou doen, omdat als de uitslag neit goed was (bv. syndroom van down)ik het waarschijnlijk niet weg had laten halen, maar goed dat weet je pas als je voor die keuze staat. Ben nu wel blij dat we het gedaan hebben.

succes ermee!
 
in B doen ze de nekplooimeting automatisch. Daarop was niets abnormaals te zien. Dan vroeg men mij een triple-test te laten doen. Daar wordt na bloedafname een kansbereking gedaan op open rug, down syndroom en nog iets. Maar als daar blijkt dat je een verhoogde kans hebt, moeten ze nog een vruchtwaterpunctie doen. En die is ook niet altijd zonder risico.
Daar ik voor mij persoonlijk heb uitgemaakt dat abortus in geen geval een optie is, heb ik van het testen afgezien. Maar ik ben pas 26 (dus geen risicogroep) en krijg hier regelmatig echo's die enorm geruststellende zijn.
Dus misschien een heel andere situatie dan de jouwe?

Succes bij je beslissing,
Mirjam M
 
Hoi, ik ben 33 jaar en bijna 12 weken zwanger. Ik heb bij 8,5 week mijn eerste echo gehad en zelf gevraagd wanneer ik een nekplooimeting kon laten doen. Dat vonden ze blijkbaar een heel normale vraag, want ze rekenden het meteen uit en nu moet ik dus a.s. maandag voor een nieuwe echo en dus nekplooimeting. Ik heb er ook zelf om gevraagd, want volgens mij krijg je het alleen automatisch als je ouder bent dan 35.
Ik heb ook bloed gegeven dat op van alles wordt onderzocht. Ik vind het prettig om nog een echo te krijgen, want je maakt je toch geregeld zorgen of het allemaal wel goed zit. En in Nederland zijn ze toch al niet zo scheutig met die echo's! Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ga doen als we een slechte uitslag krijgen (ook al verwacht ik dat niet, maar toch...). We denken er wel veel over na, maar voor ons gevoel kunnen we pas iets besluiten als het echt zover is.
In ieder geval heel veel succes!

groetjes, Maria2
 
Hoi, ik ben 33 jaar en pas 6 zwanger van ons derde kindje. Ik ga zeker een nekplooimeting laten doen. De mogelijk is er, dus waarom zou je die niet aangrijpen. Het geeft je wat meer zekerheid, wat de uitslag ook is! Ik heb er geen moment over getwijfeld, we doen die test, en zien daarna wel verder.
Succes!

Groeten Els
 
Terug
Bovenaan