Prenatale tests?

Hoi allemaal,

Wij hebben bij onze dochter en ook nu weer besloten om de nekplooimeting en combinatietest te laten doen.
Zijn er nog meer onder jullie die dit gaan doen of juist misschien niet?

Maaike

ik wil dit dus allemaal niet.
bij de 20 weken echo kunnen ze zien of er een grote afwijking is of niet, nou en verder zie ik het wel als ik bevallen ben.
vlokkentesten en vruchtwaterpunkties mij niet gezien.

xxxxx

Hallo!

Wij hebben een kindje met een ernstige hartafwijking... als ze dit niet met de 20 weken echo hadden gezien, was ik thuis bevallen, en had hij kunnen overlijden...
Ik ga dus zeker weer voor de 20 weken echo, ik krijg er ook een speciaal in het ziekenhuis.
Voor de verdere testen kies ik niet.... Bij mijn zoontje heb ik het wel laten doen, omdat de hartafwijking gepaard kon gaan met een chromosomen afwijking die niet met het leven verenigbaar was.... vandaar dat ik toen een vruchtwaterpunctie moest laten doen... ik vond het vreselijk en wil het nooit weer...
Het kindje is welkom zoals het is.... net zoals mijn zoontje was. en door de 20 weken echo konden ze hem de zorg bieden die hij nodig had....Zeker aan te raden dus...Ik hoor wel eens mensen die slecht denken over deze echo's... Van onze kant alleen maar lof!

Liefs Sarah

Hallo,

Wij hebben ervoor gekozen geen combinatie test te laten doen. Hiermee weet je alleen of je een verhoogd risico heb op een kindje met down-syndroom. Om het zeker te weten zou je toch nog andere testen moeten doen. Bovendien zou een kindje met downsyndroom bij ons net zo welkom zijn. Verder hebben wij ook geen nare dingen in de familie of bij de vorige zwangerschap. Voor mij dus geen redenen voor extra onderzoeken.
Wel willen we de 20 weken echo laten doen. Ik denk dat het inderdaad goed is om te weten of je met ernstige afwijkingen te maken hebt of niet.

Kan me overigens wel voorstellend dat er moeders zijn die wel voor deze testen kiezen! Maar voor ons hoeft het niet

groetjes mama van Nienke

Terug
Bovenaan