Pretecho, bij hoeveel weken?

Hoi allemaal,

Met alle 20 weken echo's in het verschiet, ga ik dan toch al weer denken aan de volgende echo, namelijk de pretecho.

Bij hoeveel weken zwangerschap wordt dit meestal gedaan?
Of wordt het aangeraden om te doen omdat je dan een mooi beeld krijgt?

Ben erg benieuwd...

Groetjes
Linda

Hoi,

Wij hebben afgelopen zaterdag een pretecho laten maken en toen was ik 15 weken. Je kon echt al alles zien alleen is het kindje nog erg mager. We hebben een gewone echo en 3D echo gehad. Daarnaast heeft de dame nog 20 min opgenomen op DVD incl de harttonen. Echt super. Nu kan ik wanneer ik maar wil nog eens kijken naar de kleine.
Normaal gesproken  raden ze  geloof ik aan on rond de 24 weken een pretecho (3D) te laten maken dan is het kindje al goed gevormd en is het nog niet te groot waardoor je weer niet alles goed kan zien.
Wij vonden het gewoon leuk om tussentijds een extra echo te laten maken zodat we de ontwikkeling een beetje kunnen zien. Waarschijnlijk zullen we na de 24 weken ook weer een echo laten maken. Waar we het hebben gedaan is de tweede keer nl een stuk goedkoper dan de eerste echo dus blijft het betaalbaar.
Ik weet niet waar je woont maar mocht je uit de buurt van Eindhoven komen is dit een aanrader http://www.babyechoson.nl/.

Succes met je keuze en geniet van je zwangerschap!

Groetjes Eefje

Hoi, ik hoor hier niet thuis maar wil toch even reageren haha

Ze raden aan om een pretecho tussen week 24 en week 30 te doen, dan heeft het kindje al wat vet op de botten en krijg je het mooiste resultaat, ik mag donderdag voor mijn pretecho en ben dan 27 weken zwanger!

liefs Daantje

Terug
Bovenaan