pretecho gehad; groot kind te zien, loopt 2 weken voor op de groei

Hallo dames,

Afgelopen woensdag hebben we een pretecho laten maken. Wel wat laat, met 29 weken, maar we besloten het nu toch nog te doen. We hebben erg lang getwijfeld, maar oh wat ben ik blij dat we het toch gedaan hebben.
Heel speciaal was het, vooral omdat ons kleintje erg op mijn vriend lijkt. (van zijn babyfoto's dan) Het lijkt raar, maar iedereen ziet de vergelijkenis.
Een ding heeft hij/zijn van zijn moeder. Het gewicht. Ik was enorm bij de geboorte en volgense de echografiste is dit babyjte aan de grote kant. De voetjes waren namelijk zo groot als die van een baby van 30 weken en 6 dagen en het hoofdje zelfs op  31 weken en 3 dagen en de beentjes op 31 weken en een dag. Ik ben dus erg benieuwd  of ik al langer zwanger ben en het kind eerder ter wereld komt, of dat   het gewoon een joekel is. Dinsdag weer naar mijn eigen verloskundige. Die zal ook eventjes een testje doen voor zwangerschapssuiker. Maar daar verwacht ik niet zoveel van, omdat ik geen klachten heb.  

Groetjes angela

ben benieuwd wat je VK zegt. Maar lag je kindje dan ook al voor op de groei bij de 20 weken echo?

maar wat is het mooi he een pretecho. fijn dat jullie alles goed konden zien. wij hadden dat geluk niet. ons meisje hield haar armen en benen voor haar gezicht.

Nou, ik ben wel een beetje jaloers hoor!!! Lijkt me heerlijk om even naar je baby te gluren!!! Fijn dat alles goed te zien was.
En dat je baby wat aan de grote kant is, misschien net zoals jij, maak daar niet teveel drukte over. Het zal echt niet eerder geboren worden denk ik, alhoewel dat natuurlijk wel erg fijn zou zijn!! En soms zit er in een heel klein meet foutje een week verschil.

Geniet maar lekker verder van je baby, je foto"s en een dvd'tje???

Liefs Hilma.

Lijkt me leuk zulk een pretecho.
Waar heb je het laten doen?
En als ik zo onbeleefd mag zijn, wat kost het om zulk een echo te laten nemen?

Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat het allemaal inhoud.

Liefs,
en alvast bedankt!

(zondag 27 weken)

Dag meiden

hier eventjes de antwoorden op jullie vragen.
Bij de 20 weken echo lag het kindje ook al een weekje voor.
Dus misschien is er ook wel een klein meetfoutje. Aan de andere kant ik was ook groot en de echografiste heeft een beentje, voetje en hoofje gemeten die ongeveer op een dag verschil overeenkomen op dezelfde datum. Rond 26 november ipv 12 december. Is toch wel ruim 2 weken!
Ik maak me verder ook niet zo druk hoor, ben alleen benieuwd wat de verloskundige zegt aankomende dinsdag.
De echo hebben wij laten maken bij babyview in Amersfoort en koste honderd euro. Je krijgt een aantal foto's mee. Wel uitgeprint en niet op cd! En een DVD.
Maar er zijn meerdere mogelijkheden. Kijk maar eens op de website.
Wat jammer trouwens mama van de 5e (ben even je naam vergeten) dat jullie het kindje niet goed konden bekijken. Die van ons liet zich ook niet veel bewonderen. Het lag telkens met de knuistjes voor het gezichtje. Maar we hebben toch een aantal mooie foto's. De   echografiste legde wel uit, dat je de meeste kans hebt om je baby te bewonderen voor 25 weken, omdat daarna de ruimte in je baarmoeder kleiner wordt en het als het ware wat meer opgefrommeld ligt.Anders ligt het nog wel eens met de handjes langs het gezichtje ipv van ervoor.

Nou succes allemaal!
groetjes Angela

Hoi hoi allemaal,

ik heb nog eens een kijkje genomen op het internet en heb een afspraak gemaakt voor een pretecho te laten nemen en ik kan MORGEN al gaan!
Spannend seg, ons kindje lag tijdens ons laatste onderzoek bij de VK niet goed, dus wij weten nog steeds het geslacht niet...
Nu, ze hebben mij gezegd dat ik tussen de 24 en de 30 weken moet zijn om de beste resultaten te bekomen.
Ik ben morgen 27 weken en 2 dagen -om precies te zijn.

Ik laat deze echo nemen bij studio 9 months in Gent.
Er zijn verschillende gradaties wat de prijzen betreft, van 20 tot 175€
Wij gaan voor een sessie van €50 .
Voor dit bedrag hebben we een DVD (ongeveer 15 min. heb ik vernomen) , 2 kleurenfoto's (gewoon fotoformaat) EN minstens 5 kleurenfoto's op CD-rom.

Ik laat weten hoe het geweest is!

Liefs,
van ons...

Bij onze pretecho hadden wij ook een verstopper......

maar goed, ook onze meting kwam met het bovenbeen 2 weken verderuit. De echoscopiste gaf echter aan dat dat ook aanleg voor lange benen kan zijn (mijn man is 2 meter).

De omvang van de buik zegt zoals zij het zei het meeste over de werkelijke groei van de baby........het zal wel.

De gyn heeft bij ons ook al geconstateerd dat het een kindje is dat boven de gemiddelden uitgroeit en dus wordt het deze keer gewoon weer een grote baby! Dat is geen verrassing, want ik was ook groot en mijn man ook!

Dus ik ga er maar vanuit dat het weer een ks gaat worden..... dan valt het altijd mee als het er wel door kan.

gr mama van MD

Hey angela,

En wat zei je  verloskundige? of moet je daar as woensdag heen?
Ik heb vandaag   pretecho gehad ook bij babyview in amersfoort, en na t meten van  voetje en beentje kwam zei bij mij ook op ruin 2 weken eerder. Ben nu 25 weken en volgens haar zou 27 weken + 1 dag zijn.
Maar nu ik dat van jou lees, vind ik het wel beetje toevallig...als je begrijp wat ik bedoel.

NA ben heel benieuwd naar je reactie. Ik moet 17 okt weer naar de vk, dan zal ik t ook ff vragen voor de zekerheid.

Groetjes samantha  

Terug
Bovenaan