pretecho klopte niet.

heb met bijna 21weken een pretecho laten doen, en we krijgen een meisje;zijn we superblij me!!Maar ik droom vaak dat ik een jongen krijg.Hebben jullie het wel eens in jullie kennissenkring meegemaakt dat ze bij de pretecho meisje haden gezegd,maar dat het bij de geboorte toch een jongen werd(of andersom).

ben benieuwd naar de reacties...

Dat heb ik inderdaad bij vrienden meegemaakt. Ik heb dit ook nagevraagd toen ik zelf een echo liet maken. Er werd mij verteld dat wanneer ze zien dat het een jongen is, het altijd voor 100% zeker is. Zien ze dat het een meisje is, dan is er altijd nog een kans dat het een jongen is. Meisjes hebben in de baarmoeder vaak opgezwollen schaamlipjes. Als ze dus niet zker een penis zien, denken ze dat het de opgezwollen schaamlipjes zijn, maar het kunnen dus wel degelijk de balletjes zijn.
Hoe het in jullie geval is weet ik natuurlijk niet en ik ben ook zeker geen deskundige. Ik vertel alleen wat er tegen mij gezegd is.
Bij ons was het 100% zeker een jongetje!

mij werd tijdens de echo gezegd dat het en meid zou zijn, de derde maar wat bleek bij de geboorte,mijn man riep uit onze dochter heeft een piemeltje. heerlijk dat de echo het fout had. ik raad nu ook al mijn vriendinnen af om het te latemn zeggen. De kamer was al gewverft de kleertje gekocht je pint je er zo op vast, gewoon zonde want ik baalde wel een beetje de hele zwangerschap wat achteraf niet nodig was geweest. dus hou het open voor je zelf want jeweet maar nooit....
succes mandy

Ja hoor, bij mijn nicht. Het zou een meisje worden en het kamertje was al roze geschilderd. Maar het was een mooi manneke dat eruit kwam!!! Nu is de kamer blauw met roze!

Maartje

Beste Mandy,

Ik weet niet of je nog wel eens op deze site kijkt. Het lijkt me inderdaad een schok als blijkt dat de pretecho niet het juistge geslacht van je kindje aangaf. Wil je daarover kort geinterviewd worden voor het maandblad KINDEREN, mail me dan even. Mijn e-mailadres is: g.kleijne@jongegezinnen.nl

Hoi!

Ik hoor eigenlijk zelden dat een pretecho het mis heeft in onze omgeving. Bij mij zei ze ook: alleen als ik het 100 % zeker weet vertel ik het geslacht!
Ik had hetzelfde als jij: er is me verteld dat ons 2e kindje een zoontje wordt, maar ik droom over een meisje.
Sterker nog, na de pretecho was ik helemaal de kluts kwijt. Ik zwanger van een jongetje? Dat kon toch niet? Het klopte echt niet voor mijn gevoel.
Nu ben ik er aan gewend en kijk ik heel erg uit naar deze stoere bink uit, maar heel eerlijk: als de echo het fout heeft, en er komt toch een dochter uit.... dan ben ik stiekum heel erg blij!

Groetjes, Jaine 39 wkn, dus heel lang zal het niet meer duren voor de spanning eraf is!

p.s. Iedereen zegt ook: "Je krijgt een jongetje" alleen mijn dochtertje van 2 1/2 blijft volhouden dat ze een zusje krijgt. Zou toch een grote grap zijn als er écht een meisje geboren wordt?
Maar natuurlijk, ik heb het nu helemaal geaccepteerd en ben er klaar voor om ook een "jongensmoeder" te worden!

Bij mij werd er gezegd met 20 weken : het is een meisje,zeker weten. En ja hoor,we hebben een meid. Bij mijn vriendin zeiden ze: het is een jongen,zeker weten. En wat werd en geboren: jawel een meid.

Terug
Bovenaan