Pretecho

Hoi meiden,

Over een paar weken laten we een pretecho maken. Ik ben dan 20 weken zwanger. We willen graag het geslacht weten. Nu las ik op internet verhalen over echoscopisten die de navelstreng per ongeluk als piemeltje aanzagen en de balletjes als schaamlipjes.
Vergissingen kunnen gemaakt worden! Wat ik bedoel te zeggen is: Hoe zeker kun je na zo'n pretecho weten dat je ook inderdaad een jongen of meisje gaat krijgen?! Ik wil straks namelijk o.a. wel gericht jongens of meisjes kleren gaan kopen. Wat is jullie ervaring en jullie mening hierover? Houden jullie een slag om de arm?!

Groetjes, Floor.
 
Hoi Floor,

Wij hebben met 21 weken een echo gemaakt en hebben toen naar t geslacht gevraagd.
Met 30 weken hadden we nog een echo en toen werdt wederom het geslacht bevestigd, dus we gaan er wel van uit dat het klopt. Ik heb trouwens wel gehoord dat er in het ziekenhuis meer fouten voorkomen wat het geslacht betreft dan bij een proffesioneel buro.
Groetjes Tanja
 
Hoi Floor,

Het schijnt met 20 weken nog niet echt duidelijk te zijn. De 'bollingen'worden bij jongetjes de balletjes en bij de meisjes de schaamlippen. Afhankelijk van het geslacht wordt het kleine bollinkje de clitorus of de piemel. Volgens mij is 20 weken erg vroeg...

Liefs Sas (24 weken)
 
hoi

ik heb met 20 weken een echo laten maken bij een pretechobureau ze vertelde ons dat we een dochter kregen. (ik had zoiets het is dat jij het ziet want ik zie het niet hoor)mijn man werkt in het ziekenhuis en die zei ook dat het een meisje was. ik ging er dus maar vanuit maar puur op hvertrouwen hoor. ik kon het niet zien.

nu moest ik met 33 weken ofzo onverwachts een medische echo ik vroeg de gyn naar het geslacht en het is een meisje ik zag het nu ook duidelijk. ik ben er dus wel van uit gegaan maarja ze kunnen het altijd fout hebben. maar als je naar een goed burau gaat met ervaring komt het vast goed hoor.

liefs een bijna mama
 
Je weet het nooit zeker tot de baby er echt is. Het is vaak genoeg voorgekomen dat bij 3 echo's stellig wordt gezegd dat het een jongetje is en dan is het uiteindelijk een meisje!
 
Hoi Floor,

Zelf heb ik ook met 20 weken een pretecho laten maken, en bij ons was het duidelijk te zien allemaal, ik weet ook dat als je het bij een prof.bureau laat doen en ze twijfelen, ze het je niet zullen zeggen, of ze zeggen dat ze het niet met zekerheid durven te zeggen, maar dan krijg je een gratis 2e echo. Ik heb met 25 weken weer een pretecho gehad (wij hadden een combipakket genomen) en toen was het weer duidelijk te zien..Ik denk dat de kansen heel klein zijn dat de echografisten er naast zitten, maar dat is mijn persoonlijke mening..

Veel plezier over een paar weken, het is echt heel bijzonder als je je kleine met 20 weken ziet ;o)
 
De verloskundige waar wij de echo hebben laten maken claimt dat hij het nog nooit fout heeft gehad. Bij navraag bij bevriende kraamverzorgsters en mijn eigen verloskundige lijkt het erop dat dat inderdaad zo is. Ik vond het erg prettig dat hij er ook gelijk geheel zeker van was, niet alleen bij mij, maar ook bij mijn nichtje vertelde hij direct en zonder twijfel wat het was. (mijn nichtje was naar hem verwezen omdat hij ook medisch erg veel kennis heeft en hij op dat gebied haar zorgen weg zou kunnen nemen tijdens de echo) Ik ga er dus nu vanuit dat het echt een meisje is.
De man heeft Jan Koning en zit in Ochten.

Groetjes Jeanette
 
Terug
Bovenaan