Pretecho

Hoi iedereen,

Wij hadden vanavond een pretecho laten maken.

Dit was echt een geweldig mooie ervaring. Het echovrouwtje (hoe moet je zo iemand anders noemen?!?!?) had eerst een 2D echo gemaakt. De kleine keek ons meteen aan. En alles zat erop en eraan. We hebben zijn/haar hoofdje gezien, de hersenen, maag, blaas en 2 handjes met 10 vingertjes en 2 voetjes met 10 teentjes. Verder het rompje natuurlijk maar ook de ribben en de ruggenwervel. Zelfs het kuit/scheen been was volledig en duidelijk te zien. Op een gegeven moment zat de kleine zelfs vruchtwater te drinken. Mondje open en tongetje naar buiten. Echt prachtig!!

Verder had ze nog een 3D/4D echo gemaakt. De kleine heeft even naar ons zitten zwaaien. En ging vervolgens kiekeboe spelen. Hij/zij lag verder de hele tijd dubbel gevouwen. Zijn/haar beentjes recht omhoog tegen zijn/haar gezichtje aan. En alsof dat nog niet genoeg was, zijn/haar armpje legde hij/zij er nog voor ook. Heel af en toe haalde hij/zij het armpje weg en konden we het gezichtje zien. Dit was zo mooi om te zien. Ook zag je heel duidelijk dat de kleine toch aardig druk aan het bewegen was, maar ik voel er weinig van.

We hadden aangegeven dat we niet wilden weten of het een jongen of meisje was. Ik ben wel ontzettend nieuwsgierig maar heb me ingehouden om het te vragen.

Deze ervaring wilde ik toch even met jullie delen. En kan dit ook echt iedereen aanraden!!!! Ik zelf ben nu 24 weken en 4 dagen zwanger en vond zelf dat dit het ideale moment was voor zo'n echo. Het kost wat knaken, maar het is zeker de moeite waard.

Groetjes Monique
 
Hallo Monique,

Jee, geweldig he?
Wij hebben volgende week donderdag de pretecho en ik ben dan 21 weken.
Ik vind het knap van je dat je je in hebt kunnen houden vwb het geslacht.
Wij willen het juist heel graag weten. Dus ik kan echt niet meer wachten.
Je hoort ook vaak dat het kindje heel stil ligt en dat je het geslacht niet kan zien.
Toch voel ik nu sinds een paar dagen iedere avond het kindje in mijn buik. Zooo bijzonder en een gerust gevoel.

Nou, fijn dat je alles zo goed hebt kunnen zien.

Groetjes Yvette
 
Terug
Bovenaan