Pretecho

Hebben jullie al (eens) een afspraak gemaakt/gehad voor een pretecho?

Ik krijg maar één echo (gehad bij 11 weken), doordat ik geen medische reden of voorgeschiedenis heb. Prettig natuurlijk, maar jammer dat je de kleine slechts éénmaal kunt bewonderen.

Opzich is een pretecho dan een leuke optie. Wij willen echter niet weten wat het wordt, heeft iemand er ervaring mee of het geslacht gemakkelijk te zien is (door ons als leken).

Ik ben nl. bang het toch te zien,  of te  denken het te zien, op één of andere manier. Dat zou ik erg jammer vinden, ik vind het erg belangrijk dat het een verassing blijft.

Heeft iemand ervaring...
 
hallo,

Wij hebben in de 21ste week een pretecho laten maken. Ze vragen bijvoorbaat of je het geslacht wilt weten. Wij wilden dit dus wel, maar voor de rest van de wereld moest het natuurlijk wel een geheimpje blijven. De echografist had bij de eerste keer over het hele lijfje te gaan al gezien wat het werd, wij beslist niet, dat zie je echt niet. Omdat wij het voor anderen geheim wilden houden is er pas op het eind echt gekeken naar het geslacht, zodat dat niet op de dvd kwam te staan.
Zelfs toen het geslacht duidelijk in beeld was zag ik het nog niet, ze moest me tekst en uitleg geven en toen dacht ik: 'oja, nu je het zegt!'
Als ik jou was zou ik lekker een pretecho laten maken, kijken ze gelijk alle orgaantjes en het ruggetje na en dan weet je ook of het echografisch gezien gezond is of niet!
Ik vond het heel bijzonder, we hebben zelfs in het hartje van de baby gekeken, bloed door de aderen zien stromen, de navelstreng werd nagekeken, etc. Een hele ervaring en we hebben er een paar mooi foto's en een leuke dvd van ons kind aan over gehouden. Zeer zeker het geld waard, helemaal voor de aanstaande papa.

Succes met je zwangerschap.
groetjes kirsten
35w1d
 
Hallo,

Ik heb twee echo's gehad waarvan de eerste met 11 weken (termijn-echo) en de tweede was een 'controlerende' anatomische echo (deze wordt door sommige verloskundigen wel vrijblijvend gedaan en bij anderen weer niet!).
Vervolgens heb ik met 23 weken een pretecho laten maken omdat het mijn vriend niet gelukt was om met de camera mooie opnames te maken van de 20 weken echo.
Als je een pretecho laat maken, vertel dan bij voorbaat dat je het geslacht niet wilt weten zodat de echografist daar rekening mee kan houden.
Overigens is de anatomische echo een twistpunt voor ziekenhuizen en verloskundigen omdat de één vindt dat iedere zwangere vrouw dat moet kunnen laten doen (en dus verplichten!) en de ander vindt dat het gewoon valt onder de term -pret echo-.
Je merkt het vanzelf wel als het je aangeboden wordt om een extra echo te laten maken met 20 weken!

Groetjes Marlene
 
Dan heb je mazzel dat je toch één echo krijgt met 11 weken, zonder dat je een medische achtergrond hebt. Niet in elke regio is dat namelijk de gewoonte. Bij ons krijg je dan helemaal geen echo.
Dus hebben wij zowiezo een pretecho laten doen. En als ik jullie was zou ik het ook laten doen! Atlijd leuk, is weer heel anders denk ik! Ik heb het ook laten doen, het was geweldig. Een videoband van een half uur, 30 foto's. Voor 60 euro.
 

Hoi Hoi

Ik heb zelf een pretecho laten maken toen ik 27 weken zwanger was, op zich vrij laat maar er was een wachtlijst van 2 maanden bij het echobureau waar ik naar toe ging.
Ik heb er ook geen spijt van dat ik het zo laat heb laten doen want het was geweldig!
Alles was superduidelijk..
wij wilden het geslacht niet weten, de echoscopiste heeft het dus wel gezien, en stiekem heb ik ook wel gekeken maar ik kon het niet zien of het er uit halen.
ze heeft het ook niet opgenomen op dvd.
Ik denk dus niet dat je je daar zorgen om moet maken, want het is moeilijk te herkennen, zoals al gezegd werd, je hebt echt tekst en uitleg nodig hihi

succes met je beslissing!

liefs Sarah 37w2d zwanger van 1e kindje
 
Terug
Bovenaan